Μιάμιση ώρα διήρκεσε η σύσκεψη Σκέρτσου με ακτοπλόους - Κυβέρνηση: Ρίξτε τις τιμές, έχετε 30% περιθώριο

Newsroom
Newsroom

Την Πέμπτη οι προτάσεις των ακτοπλόων για μείωση στα ναύλα, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές

Περίπου 1,5 ώρα διήρκεσε η σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με τους ακτοπλόους προκειμένου να βρεθεί λύση στο θέμα των πολύ υψηλών τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ κυβερνητικών στελεχών υπό τον υπουργό Επικρατείας, Άκη Σκέρτσο και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρο Πασχάλη προκειμένου να σχηματίσουν ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος και να προχωρήσουν σε κινήσεις τα αμέσως επόμενα 24ωρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «παρών» έδωσε και ο Μάριος Ηλιόπουλος.

 

 

Η κυβέρνηση φέρεται να ζήτησε από τους ακτοπλόους να προχωρήσουν σε άμεσα μέτρα προκειμένου να πέσουν οι τιμές οι οποίες στις περισσότερες των περιπτώσεων καθιστούν απαγορευτικό το ταξίδι στις Κυκλάδες και στα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου. Το κυβερνητικό στρατόπεδο προσήλθε δε στη συνάντηση με βασική αρχή την ανάγκη μείωσης των τιμών καθώς κατά πληροφορίες οι ακτοπλόοι φαίνεται πως έχουν περιθώρια προς τα κάτω έως και 30%.

Νωρίτερα είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ κυβερνητικών στελεχών στο Μέγαρο Μαξίμου προκειμένου να τεθεί επι τάπητος ο βηματισμός της κυβέρνησης και να διασαφηνιστεί ποια είναι τα αιτήματα και τα περιθώρια κινήσεων από πλευράς της Πολιτείας.  Σε αυτήν συμμετείχαν εκτός από τους τρεις στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού, υπουργούς Επικρατείας Άκη Σκέρτσο, Σταύρο Παπασταύρου και Γιάννη Μπρατάκο, οι καθ' ύλην αρμόδιοι υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, καθώς και υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς που σχετίζονται με το αντικείμενο. Η σύσκεψη διήρκεσε περίπου μία ώρα και από πλευράς του ο κ. Βαρβιτσιώτης εξήγησε στους παρευρισκόμενους το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η ακτοπλοΐα.

Από την άλλη πλευρά, οι ακτοπλόοι σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες επιχείρησαν να δικαιολογήσουν την πολιτική της μη μείωσης των ακριβών τιμών των εισιτηρίων. Ήδη έχουν αρχίσει να επικοινωνούν τις θέσεις τους μέσω των ΜΜΕ στη λογική του «ναι μεν αλλά». Όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές της αγοράς οι τιμές δεν μειώνονται γιατί, το μισθολογικό κόστος είναι αυξημένο κατά 8%, υπάρχει ανατίμηση κατά 18% στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών αλλά και στα και τα αυξημένα ασφάλιστρα κατά 29%, ενώ έχουν ανέβει και τα επιτόκια.


Κυβερνητικές πηγές: Την Πέμπτη οι προτάσεις των ακτοπλόων για μείωση στα ναύλα

 

Για «καλή και ειλικρινή συζήτηση» με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιρειών για το μείζον θέμα των ακριβών ναύλων στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία κάνουν λόγο κυβερνητικές πηγές με τις οποίες συνομίλησε το protothema.gr μετά τη διάρκειας 90 λεπτών συνάντηση που είχε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Στην κυβέρνηση αναμένουν ότι μέσα στις επόμενες 48 ώρες, δηλαδή μέχρι το απόγευμα της Πέμπτης 13 Ιουλίου, οι ακτοπλόοι θα έχουν καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για άμεση μείωση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχουν εκτοξευτεί σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα για τους ταξιδιώτες παρά το γεγονός ότι τα καύσιμα για την κίνηση των πλοίων έχουν μειωθεί κατά περίπου 45% σε σχέση με το καλοκαίρι του 2022.

Οι συνεργάτες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη θεωρούν ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν περιθώριο μέχρι και για 30% μείωση των τιμών στα ναύλα.

 

 

>

 

Τρελές τιμές για τις Κυκλάδες

Υπενθυμίζεται πως όπως αποκάλυψε το «ΘΕΜΑ» αν και το κόστος των καυσίμων έχει μειωθεί φέτος έως και 45,5% σε σύγκριση με πέρυσι, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων παραμένουν ίδιες με τις περυσινές - είχαν αυξηθεί 34% κατά μέσο όρο.

Ο παραδοσιακός καλοκαιρινός τρόπος διακοπών σε νησί για την ελληνική οικογένεια έχει αρχίσει και γίνεται πολυτέλεια, καθώς τα έξοδα είναι δυσβάσταχτα. Πολλοί δε ψάχνουν προσφορές ακόμα από αεροπορικές εταιρείες για να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.

Η τιμή του χαμηλού σε περιεκτικότητα θείου καυσίμου Very Low Sulphur Fuel Oil (VLSFO) που καίνε τα συμβατικά πλοία από 1.100 ευρώ/τόνο το 2022 έπεσε στα 600 ευρώ το 2023 (μείωση 45,5%), ενώ το marine gas oil που καίνε τα ταχύπλοα από 1.200 ευρώ/τόνο έπεσε στα 700 ευρώ φέτος, με ποσοστό μείωσης 41,6%, ωστόσο ο καταναλωτής καλείται να πληρώνει τα ίδια ναύλα με αυτά που πλήρωνε στο peak της ενεργειακής κρίσης.

 

Πηγή: protothema.gr

 

Δείτε επίσης

Τελεσίγραφο Σκέρτσου στις ακτοπλοϊκές για μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ