ΕΛΛAΔΑ
Μαθητές σχεδίασαν και έφτιαξαν «ιπτάμενους … πυροσβέστες»!
Προσφέρουν λύση προστασίας της φύσης καθώς σύστημα με κάμερα υπερύθρων, εντοπίζει εστίες φωτιάς και στέλνει μήνυμα sms στην Πυροσβεστική με τις συντεταγμένες για άμεση επέμβαση
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον, αλλά και άμεσα εφαρμόσιμο, με πρακτική και ουσιαστική συμβολή, είναι το εναέριο μέσο επιτήρησης για τις πυρκαγιές (Fire Detecting Airplane), που κατασκεύασαν μαθητές του 5ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης και πήρε την πρώτη θέση στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Generation Next του Ιδρύματος Vodafone.
Οι μαθητές Νικόλαος Ευστρατίου και Ευάγγελος Ιορδάνου με υπεύθυνο καθηγητή τον Παναγιώτη Μανιάτη, μίλησαν στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Ηλία Κουτσερή, τονίζοντας ότι πλεονέκτημα του πτητικού μέσου, είναι το φθηνό κόστος κατασκευής, ενώ επικοινώνησαν με την Πυροσβεστική και την Πολιτική Προστασία, το πληροφορήθηκαν και έμαθαν τι βελτιώσεις πρέπει να γίνουν, για να λειτουργήσει σε πραγματικές συνθήκες.
«Με αυτόματο πιλότο σε προκαθορισμένες διαδρομές»
«Γι’ αυτό τον λόγο κατασκευάσαμε αυτό το αεροπλάνο, με αφορμή τις φωτιές πέρυσι στη Λέσβο, που είχαν καταστροφικές συνέπειες για την περιοχή, με στόχο να εντοπίζει τις φωτιές πρόωρα, ώστε να είναι ευκολότερη η αντιμετώπισή τους από την Πυροσβεστική», επισήμανε ο μαθητής.
Όπως εξήγησε ο Ν. Ευσταθίου, το αεροπλάνο αυτό είναι ηλεκτρικό, λειτουργεί με αυτόματο πιλότο και εκτελεί προκαθορισμένες διαδρομές.
«Σύστημα με κάμερα υπερύθρων που εντοπίζει τις εστίες φωτιάς στο έδαφος»
Πάνω του βρίσκεται ένα σύστημα με κάμερα υπερύθρων που εντοπίζει τις εστίες φωτιάς στο έδαφος και όταν εντοπίσει φωτιά στέλνει μήνυμα sms στην Πυροσβεστική με τις συντεταγμένες για άμεση επέμβαση.
Ο ίδιος είπε ότι το πλεονέκτημα της κατασκευής είναι το χαμηλό κόστος, αν και για να εφαρμοστεί σε πραγματικές συνθήκες το κόστος πρέπει να ανέβει λίγο.
Όσον αφορά στις συνθήκες κατασκευής, είπε ότι έγινε με μεγάλο κόπο και πολύ προσπάθεια, πολλά Σαββατοκύριακα, για να κάνουν το σύστημα εντοπισμού της φωτιάς να δουλέψει, ο Βαγγέλης Ιορδάνου σχεδίασε και κατασκεύασε ξανά το αεροπλάνο τρεις φορές, έγιναν άπειρες αποτυχημένες πτήσεις και δοκιμές, ενώ αφού δούλεψε η κατασκευή σε πρώτο στάδιο θεώρησαν ότι θα μπορούσαν να διεκδικήσουν την πρώτη θέση στον διαγωνισμό.
Ο μαθητής είπε ότι τα παιδιά επικοινώνησαν με την Πυροσβεστική και την Πολιτική Προστασία, για να το παρουσιάσουν και να μάθουν τι βελτιώσεις πρέπει να γίνουν, για να λειτουργήσει σε πραγματικές συνθήκες.
Ο Βαγγέλης Ιορδάνου, μαθητής, είπε ότι ανέλαβε την κατασκευή του αεροπλάνου και του αυτόματου πιλότου και πρόσθεσε ότι στόχος είναι να το βελτιώσουν, να το κάνουν μεγαλύτερο, να βελτιώσουν την αυτονομία πτήσης και αν φτάσει σε ικανοποιητικό σημείο θα αξιοποιηθεί αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την Πολιτική Προστασία για ανίχνευση των πυρκαγιών.
Ο καθηγητής Παναγιώτης Μανιάτης τόνισε ότι άκουσε την επιθυμία των παιδιών που προέκυψε από κάποιο προβληματισμό, λόγω των πυρκαγιών πέρυσι στην περιοχή των Βατερών Λέσβου, σε συνδυασμό με την περιβαλλοντική συνείδηση που απέκτησαν οι μαθητές.
Σύμφωνα με τον κ. Παν. Μανιάτη, οι μαθητές, εκμεταλλευόμενοι τις δεξιότητές τους είπαν στον εκπαιδευτικό για την ιδέα τους και ο ίδιος είπε ότι η δύναμη της παρόρμησης σε αυτή την ηλικία, είναι καταλυτική και συμφωνήθηκε να προχωρήσουν.
Ο καθηγητής είπε ότι όνειρο των μαθητών, ήταν να διαπρέψουν στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Generation Next της Vodafone, πέρασαν από διάφορες τεχνικές δυσκολίες και προβλήματα οικονομική φύσης, άλλαξαν σχεδίαση, προχώρησαν και οριακά έφτασαν στον στόχο τους και ήλθε η διάκριση αυτή.
«Η κατασκευή είναι πλήρως λειτουργική και μάλιστα είναι φθηνή και αποτελεσματική», τόνισε ο κ. Μανιάτης.
«Δημιουργία ενός σμήνους μικρών ηλεκτρικών αυτόνομων αεροσκαφών»
Όπως τονίστηκε από όλους τους ομιλητές, προβληματισμένοι από τις συχνές δασικές πυρκαγιές στη χώρα μας, πρότειναν ως λύση τη δημιουργία ενός σμήνους μικρών ηλεκτρικών αυτόνομων αεροσκαφών, με σκοπό να εντοπίζονται έγκαιρα οι εστίες φωτιάς και να ενημερώνεται άμεσα η Πυροσβεστική Υπηρεσία. «Η πορεία μας στον διαγωνισμό ήταν μια αξέχαστη περιπέτεια, γεμάτη με προκλήσεις για μάθηση, μας ενίσχυσε ως ομάδα και μας άνοιξε νέους ορίζοντες» μας είπαν οι μαθητές με ενθουσιασμό, ενώ μάθαιναν πως κέρδισαν ένα τριήμερο ταξίδι επιστήμης στο Λονδίνο, με στόχο να συνεχίσουν να εξερευνούν τον κόσμο της επιστήμης και της τεχνολογίας.
Πηγή: magnesianews.gr