ΕΛΛAΔΑ
Κ. Σκρέκας: Τέσσερα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας
Έρχεται application κατά της αισχροκέρδειας.
Παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της ακρίβειας ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.
Όπως είπε, η ακρίβεια είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια, γι αυτό και η μάχη θα είναι συνεχής.
“Οι πληθωριστικές πιέσεις παραμένουν επίμονες σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, με αποτέλεσμα η ελληνική οικογένεια να πιέζεται” σημείωσε ο υπουργός, τονίζοντας ότι οι παρεμβάσεις που γίνονται στόχο έχουν:
- Την εντατικοποίηση ελέγχων κατά της αισχροκέρδειας
- Την τόνωση του ανταγωνισμού
- Την σταθεροποίηση αλλα και μείωση των τιμών στο ράφι σε αναγκαία για τη διαβίωση
Ο κ. Σκρέκας σημείωσε ότι ο στόχος του πρωθυπουργού είναι η επίτευξη ισχυρής ανάπτυξης, ενώ χαρακτήρισε το καλάθι των μαθητών πολύ σημαντικό.
«Όσοι παρανομήσουν θα το πληρώσουν ακριβά» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης.
Σχετικά με τα κλιμάκια ελέγχου και τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν στην αγορά, όπως σημείωσε ο υπουργός, επισπεύδονται οι διαδικασίες για να συνεπικουρούν στους ελέγχους και ιδιώτες ελεγκτές.
«Έχουμε ακριβές τιμές στα σούπερ μάρκετ καθώς δεν έχουν εξαλείφει πλήρως οι παράγοντες αύξησης των τιμών. Έτσι οι αυξήσεις, εν μέρει δικαιολογούνται. Ωστόσο βλέπουμε ότι αρκετοί παράγοντες κόστους αποκλιμακώνονται (κόστος ενέργειας, μεταφορικά κλπ), οπότε τώρα δημιουργούνται οι συνθήκες κάποιος να θελήσει να εκμεταλλευτεί τις καταστάσεις και να οδηγηθούμε σε πληθωρισμό απληστίας. Με τα τέσσερα μέτρα που προωθούμε, δεν επιτρέπουμε αυτές τις ενέργειες» είπε ο κ. Σκρέκας.
Αναλυτικά τα τέσσερα νέα μέτρα για την ακρίβεια:
- Εξασφαλίζεται μόνιμη μείωση τιμών στο ράφι με ειδική σήμανση. Πρόκειται για μείωση της τάξης του 5% για έξι μήνες τουλάχιστον. Προβλέπεται μάλιστα πρόστιμο 20.000 ευρώ ανά προϊόν για όποιον αισχροκερδίσει.
- Ελέγχονται αυστηρά οι προμηθευτές και η εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να κοινοποιούν στο υπουργείο τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους
- Διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά. Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο άνω των 90 εκατ. ευρώ πρέπει να κοινοποιούν τι τιμές στα λαχινικά και στα φρούτα.
- Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών – Έρχεται application για την υποβολή καταγγελιών, ενώ αυτές μπορούν να γίνονται και στο 1520.
Στη συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν οι Υφυπουργοί Μάξιμος Σενετάκης και Άννα Μάνη-Παπαδημητρίου, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος και ο Διοικητής της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) Χαράλαμπος Μελισσινός.