ΕΛΛAΔΑ

Καταψηφίζει το ΚΚΕ το νομοσχέδιο για τις ΔΕΚΟ

Ομιλία Συντυχάκη στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής

No profile pic

«Η κυβέρνηση κατέθεσε ένα νομοσχέδιο προσαρμογής της ελληνικής καπιταλιστικής οικονομίας και αγοράς στις απαιτήσεις της ΕΕ και των μονοπωλίων, σε βάρος εργαζομένων και των λαϊκών αναγκών», επισήμανε στην παρέμβασή του στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕΜανώλης Συντυχάκης, επισημαίνοντας ότι το Κομμουνιστικό Κόμμα καταψηφίζει επί της αρχής το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Το σχέδιο νόμου του υπ. Οικονομικών, μεταξύ άλλων, αφορά την εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας. Πρόκειται, σημείωσε ο Μ. Συντυχάκης για «ένα νέο βήμα ολοκλήρωσης των ιδιωτικοποιήσεων που ξεκίνησαν εδώ και 20 χρόνια με όλες τις κυβερνήσεις ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου, (ΔΕΗ, ΟΑΣΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, Διεθνή Αερολιμένα, ΔΕΘ, ΑΕ Διώρυγας Κορίνθου, Ελληνικές Αλυκές, ΓΑΙΟΣΕ, Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης, κ.ο.κ.) που ανήκουν στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ, δηλαδή στο Υπερταμείο».

Υπογραμμίζοντας πως η κυβέρνηση της ΝΔ υλοποιεί το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ για την είσοδο ιδιωτών στην Αστική Συγκοινωνία, σημείωσε πως το νομοσχέδιο έρχεται «να σαρώσει και τα τελευταία  εργασιακά δικαιώματα που έχουν απομείνει, ενώ συνεχίζει στο ίδιο νομοσχέδιο την ιδιωτικοποίηση των Αστικών Συγκοινωνιών  δίνοντας επιπλέον 25% συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ».

Πρόσθεσε πως «για πρώτη φορά επιτρέπονται προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες εργαζομένων με σύμβαση ορισμένου χρόνου, με διευθυντικό δικαίωμα μέσω συνέντευξης και περιορισμό του ΑΣΕΠ. Ταυτόχρονα δίνει το δικαίωμα στην πρόσληψη μέσω δουλεμπορικών γραφείων με σύμβαση δανεισμού εργαζομένων, ενώ επιτρέπει τη μεταφορά εργαζομένων μεταξύ των εταιρειών που εντάσσονται στην ΕΕΣΥΠ, δηλαδή στο Υπερταμείο».

Με το άρθρο 42 δίνει παράταση για ακόμη 1 χρόνο στα ΚΤΕΛ και 25% επιπλέον συγκοινωνιακό έργο. συνεχίζοντας την ιδιωτικοποίηση της ΟΣΥ δίνοντας ζεστό χρήμα στους ιδιώτες-κοράκια των Αστικών Συγκοινωνιών που έχουν εργαζομένους με μισθούς πείνας και δουλεύουν πολλές φορές 16 ώρες στο τιμόνι. Υπογράμμισε πως στόχος της κυβέρνησης είναι «η πλήρης απελευθέρωση των μεταφορών και επικοινωνιών, η δημιουργία χώρου, μέσω της συρρίκνωσης του μεγέθους και επομένως της λειτουργίας των φορέων του Δημοσίου, για τη δραστηριοποίηση και άλλων κεφαλαίων στον κλάδο. Η απελευθέρωση της Ενέργειας είναι σήμερα το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα παράδοσης ενός "χρυσωρυχείου" στο κεφάλαιο, με εξασφάλιση ακόμα πιο φθηνού και "ευέλικτου" εργατικού δυναμικού».

Όσον αφορά την αξιολόγηση της έναντι του Δημοσίου φερεγγυότητας και πιστοληπτικής ικανότητας φυσικών και νομικών προσώπων -Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Πιστοληπτικής Αξιολόγησης- που προβλέπει το νομοσχέδιο, ο Μ. Συντυχάκης υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα «νέο μηχανισμό ασφυκτικής παρακολούθησης των νοικοκυριών και των επαγγελματιών που έχουν χρέη στην εφορία και τους δημόσιους οργανισμούς».

Για την ίδρυση και τη λειτουργία κεντρικού Μητρώου Πιστώσεων, σημείωσε πως πρόκειται για εργαλεία που στόχο έχουν να ενισχύσουν το τραπεζικό κεφάλαιο και τους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στις κεφαλαιαγορές και να εξυπηρετήσουν τα διάφορα funds τα οποία έχουν πάρει μεγάλο μέρος των «κόκκινων δανείων», σφίγγοντας παραπέρα τη θηλιά στα λαϊκά νοικοκυριά και σε μικροεπαγγελματίες που έχουν οφειλές είτε προς το Δημόσιο είτε προς τις τράπεζες.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση