ΕΛΛAΔΑ
Κάμερες Τροχαίας: Θα μπουν 1.000 μέχρι το καλοκαίρι - Θα καταγράφεται το πρόσωπο μόνο του οδηγού
"Οι κάμερες έρχονται να καλύψουν ένα κενό το οποίο υπάρχει και είναι ντροπή για ένα κράτος με καινούργιους αυτοκινητοδρόμους να σκοτώνονται δυο άνθρωποι την ημέρα στη χώρα μας", τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεγίου
Για το ζήτημα της τοποθέτησης καμερών στους δρόμους τοποθετήθηκε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, σε τηλεοπτική συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ. Όπως ανέφερε, «οι κάμερες έρχονται να καλύψουν ένα κενό το οποίο υπάρχει και είναι ντροπή για ένα κράτος με καινούργιους αυτοκινητοδρόμους να σκοτώνονται δυο άνθρωποι την ημέρα στη χώρα μας, όχι στις εθνικές οδούς αλλά μέσα στις πόλεις».
Ο υπουργός διευκρίνισε ότι «υπάρχουν 388 κάμερες στην Περιφέρεια Αττικής, για τις οποίες ο διαγωνισμός έχει τελειώσει. Αυτές θα είναι οι πρώτες που θα μπουν σε κόμβους που έχουν υποδείξει η Ελληνική Αστυνομία και η Τροχαία ότι είναι επικίνδυνοι, γιατί γίνονται ατυχήματα και δυστύχηματα. Αυτές, λοιπόν, θα αρχίσουν να μπαίνουν από το καλοκαίρι και μετά, άρα θα χρησιμοποιήσουμε αυτές πρώτα. Έχουμε ήδη 17 κάμερες στην Αττική Οδό, οι οποίες ήδη λειτουργούν με το παλιό σύστημα, μαζί με άλλες 12».
Ο κ. Παπαστεργίου σημείωσε ότι «χρησιμοποιούμε τον διαγωνισμό της Περιφέρειας, ξεκινάμε να βάλουμε άλλες 1.000 κάμερες». «Εάν δεν υπάρξουν προβλήματα με τις διαγωνιστικές διαδικασίες, στόχος είναι το καλοκαίρι του 2025 να είναι έτοιμη η πλατφόρμα», ένα ενιαίο πληροφοριακό σύστημα με τις κλήσεις να πηγαίνουν κατευθείαν στο κινητό του παραβάτη, στη θυρίδα του πολίτη, ενώ θα γίνεται ψηφιακή εξέταση των ενστάσεων, όπως πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, «οι κάμερες της Περιφέρειας δεν καταγράφουν από μπροστά τον οδηγό και συνοδηγό αλλά από πίσω γιατί βγήκαν σε μια περίοδο που ο διαγωνισμός, το GDPR και η όλη η νομοθεσία ήταν συγκεκριμένη. Σκοπός μας είναι να τα αλλάξουμε, να έχει γίνει η αλλαγή στις 1.000 κάμερες μέχρι το καλοκαίρι που θα τοποθετηθούν». Με αυτήν την αλλαγή θα καταγράφεται το πρόσωπο του οδηγού, όχι του συνοδηγού και τωβν υπολοίπων επιβατών του οχήματος. «Θα κάνουμε τα πάντα για να σεβαστούμε το θέμα των προσωπικών δεδομένων, όμως δεν είναι προσωπικό δεδομένο όταν δείχνει μόνο το πρόσωπό μου χωρίς να δείξει αν υπάρχει άνθρωπος δίπλα μου, όταν τρέχω με υπερβολική ταχύτητα ή περνώ με κόκκινο», συμπλήρωσε.
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης που θα βοηθήσουν στην καθημερινότητα του πολίτη. Αρχικά μίλησε για τον τομέα της υγείας λέγοντας ότι «αν περιμένω κάτι πραγματικά από την τεχνητή νοημοσύνη είναι το πώς θα μπορέσει να επεξεργαστεί όλα αυτά τα εκατομμύρια δεδομένα και να δώσει κατευθύνσεις», όπως στη δημιουργία του ιατρικού φακέλου, σε συνταγογραφήσεις «οι οποίες δεν θα "χτυπάνε" σε προηγούμενες εξετάσεις ή σε κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάποιου ασθενούς». Όπως τόνισε, «την ώρα αυτή σκανάρουμε 1,2 δισ. έγγραφα στο ελληνικό Δημόσιο».
Δεύτερος τομέας που θα «αγγίξει» η τεχνητή νοημοσύνη είναι αυτός της κλιματικής αλλαγής και των ακραίων καιρικών φαινομένων. «Το ότι δεν έπιασαν τα μοντέλα τη Λήμνο και τη Ρόδο είναι κάτι το οποίο με την τεχνητή νοημοσύνη και περισσότερα δεδομένα το λύνεις. Το 2026 θα έχουμε κι όλο το σύστημα των μικροδορυφόρων, άρα καθημερινά πολύ περισσότερα δεδομένα με πολλή μεγαλύτερη ακρίβεια. Όχι για να αλλάξουμε το κλίμα, αλλά για να σώσουμε ανθρώπινες ζωές. Το κλίμα δεν αλλάζει με την τεχνολογία αλλά με την νοοτροπία», επεσήμανε ο κ. Παπαστεργίου. Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι εργαλεία της ΤΝ θα βοηθήσουν και στο κομμάτι της γεωργίας, στην αγροτική παραγωγή, στη χορήγηση επιδοτήσεων με αυτοματοποιημένο σύστημα.
Όπως είπε, από αύριο, Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου, οι πολίτες Ελλάδας και Κύπρου θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα έγγραφά τους και στις δύο χώρες χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε διαδικασία για τη γνησιότητά τους. «Πλέον ενωνόμαστε ψηφιακά, ένα έθνος δύο κράτη», σημείωσε.
Τέλος ο υπουργός μίλησε και για τα δύο voucher, το MEGABIT Voucher και το Smart Readiness, και την τοποθέτηση οπτικών ινών σε όλες της περιοχές της Αθήνας για μεγάλες ταχύτητες στο ίντερνετ.