ΕΛΛAΔΑ

Ηλεκτρικό, ένα στα τρία αυτοκίνητα, μέσα στα επόμενα 10 χρόνια

Μέχρι το 2030 στην Ελλάδα στα τρία αυτοκίνητα ένα θα είναι ηλεκτρικό, ένα βενζινοκίνητο και ένα πετρελαιοκίνητο

No profile pic

«Μέχρι το 2030 στην Ελλάδα εκτιμώ ότι στα τρία αυτοκίνητα θα είναι ένα ηλεκτρικό, ένα βενζινοκίνητο και ένα πετρελαιοκίνητο». Αυτό τονίζει ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγών Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Δημήτρης Πάτσιος, ο οποίος δηλώνει αισιόδοξος ότι η αγορά μετά τον κορονοϊό θα βρει το βηματισμό της και οι πωλήσεις θα αρχίζουν και πάλι να καταγράφουν άνοδο.

«Το πρόγραμμα "κινούμαι ηλεκτρικά", το οποίο έχει τεθεί σε εφαρμογή έχει μεγάλη ανταπόκριση. Ήδη 500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν επιδοτηθεί για να κυκλοφορήσουν. Εκτιμούμε ως ΣΕΑΑ ότι φέτος θα υπερβούμε τα 1.000 και θα φθάσουμε τελικά τα 1.500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ του χρόνου το 2,5-3% των συνολικών πωλήσεων θα αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ΕΕ έχει θέσει τα όρια εκπομπών των ρύπων, αλλά και τα μεγάλα ποσοστά μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα και των μικροσωματιδίων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ηλεκτροκίνηση να αποτελεί την μόνη λύση. Για να μειωθούν οι ρύποι και να φθάσουμε στα όρια της ΕΕ θα πρέπει στις πωλήσεις καινούριων οχημάτων τουλάχιστον ένα στα τρία να είναι ηλεκτρικό», τόνισε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, Πρακτορείο FM 104,9 ο κ. Πάτσιος.

Η ρύπανση του περιβάλλοντος είναι ένα κομμάτι που απασχολεί ιδιαίτερα τον ΣΕΑΑ. «Δυστυχώς η ρύπανση δεν έχει περιοριστεί σε ορισμένες πόλεις της Ευρώπης. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι από αυτές. Άλλες πόλεις έχουν λάβει μέτρα και έχουν βελτιώσει την ποιότητα του αέρα που αναπνέουν. Δυστυχώς στην Ελλάδα έχουμε διοξείδια του αζώτου και μικροσωματίδια που επιβαρύνουν την υγεία των πολιτών με αποτέλεσμα να έχουμε πολλούς θανάτους που οφείλονται αποκλειστικά στην ρύπανση. Δυστυχώς ο Έλληνας πολίτης της πόλης δεν αντιλαμβάνεται ότι αυτό που αναπνέει σχετίζεται άμεσα με την υγεία του με αποτέλεσμα να μειώνεται το προσδόκιμο ζωής. Τα παιδιά αναπνέουν ταχύτερα και έτσι γίνονται αποδέκτες μεγαλύτερης ρύπανσης του αέρα. Στην Ελλάδα δεν συμπαθούμε την άποψη ότι ο ρυπαίνων πληρώνει. Δεν υπάρχουν αποθαρρυντικά μέτρα για αυτόν που ρυπαίνει. Στα παλιά αυτοκίνητα δεν υπάρχει κανένα αντικίνητρο για να μην μπορεί να κυκλοφορεί κανείς στις πόλεις. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που οι πόλεις μας κατακλύζονται από παλιά οχήματα. Η μέση ηλικία των επιβατικών είναι 16 έτη, 20 έτη για τα φορτηγά. Δηλαδή τα μισά μας φορτηγά είναι ηλικίας άνω των 20 ετών, με αποτέλεσμα να εκπέμπουν ρύπους που επιβαρύνουν το περιβάλλον και την ατμόσφαιρα στην οποία ζούμε», τονίζει ο κ. Πάτσιος.

Ο ίδιος πάντως προτείνει ότι «πρέπει να λειτουργούν σωστά τα ΚΤΕΟ. Επίσης σήμερα υπάρχει αποχή κοντά στο 30% των αυτοκινήτων. Ο δακτύλιος από την άλλη είναι σημαντικό μέτρο. Σε αυτόν πρέπει να μπαίνουν τα καθαρά αυτοκίνητα. Αυτή την στιγμή ο Αθηναίος κρατάει δύο αυτοκίνητα για να μπαίνει κάθε μέρα στο δακτύλιο. Άρα το μέτρο του δακτυλίου με αυτό τον τρόπο έχει εξουδετερωθεί. Τα αστικά διόδια δεν είναι κακή λύση. Ισχύει σε μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο με καλά αποτελέσματα. Όμως δεν επιτρέπουν τα εισοδήματά μας να υποστούν και άλλη μείωση για επιπλέον κόστος μετακίνησης. Το να υπήρχε όμως ένα μικρό αντίτιμο για την είσοδο στο κέντρο δεν είναι κακή ιδέα. Αρκεί να είναι μικρό. Δεν είναι κακή ιδέα το κράτος να μου έλεγε δώσε μου 100 ευρώ τον χρόνο για να μπαίνεις στο δακτύλιο».

Σχολιάζοντας τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που τα προηγούμενα έτη έμπαιναν ανεξέλικτα στην ελληνική αγορά με γυρισμένα χιλιόμετρα ο κ. Πάτσιος επισήμανε πως: «ο Έλληνας στα μεταχειρισμένα δεν είναι τόσο καλά εκπαιδευμένος. Στην Ευρώπη ένα αυτοκίνητο στην πενταετία με 100.000 χιλιόμετρα έχει διπλάσια αξία από ένα ίδιο όχημα με 200.000 χιλιόμετρα. Ένα πολυταξιδεμένο όχημα πουλιέται στην Ευρώπη για ένα κομμάτι ψωμί. Αυτό το αυτοκίνητο μας προσφέρεται στην Ελλάδα με τα μισά χιλιόμετρα και το βλέπουμε εμείς ως μια ευκαιρία για αγορά. Δεν γίνεται και καλό και φθηνό. Με το αυτοκίνητό μας μεταφέρουμε τον εαυτό μας και την οικογένειά μας και θα πρέπει να προσφέρει ασφάλεια. Αν ένα αυτοκίνητο έχει άλλα χιλιόμετρα, απαιτεί άλλη συντήρηση που δεν γνωρίζουμε, γιατί πιστεύουμε ότι έχουμε ένα πιο καινούριο. Συνεπώς τίθεται θέμα ασφάλειας. Αν πάρουμε ένα καινούριο αυτοκίνητο, για πέντε χρόνια θα ξέρουμε τι έχουμε και ότι δεν θα χρειαστεί να του κάνουμε σημαντικές παρεμβάσεις, όπως για παράδειγμα ανάρτηση. Στο τέλος ίσως μας συμφέρει να έχουμε ένα καινούριο αυτοκίνητο. Αν θέλουμε να πάρουμε μεταχειρισμένο, τότε ας εντοπίσουμε έναν ιδιώτη ιδιοκτήτη που έχει σεβαστεί το αυτοκίνητό του και το έχει προσέξει ή έναν καλό έμπορο που έχει δείξει την αξία και την φερεγγυότητά του».

Τέλος κάνοντας μια πρόβλεψη των πωλήσεων για το 2020 ο γενικός διευθυντής του ΣΕΑΑ βλέπει πως «η αγορά θα σταματήσει στις 85.000. Από τον Ιούλιο και μετά οι πωλήσεις είναι καλύτερες από πέρσι. Ο Σεπτέμβριος κινήθηκε καλά. Τα προηγούμενα χρόνια είχαμε μπει σε μια λογική προόδου. Η αγορά αυτοκινήτου άρχισε να ανακάμπτει με μια μέση ετήσια αύξηση 13-14% , η οποία αυτή την στιγμή αναστέλλεται λόγω κορονοϊού. Το 30% των πωλήσεων μας που ήταν τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα μηδενίστηκε λόγω τουρισμού. Η ελληνική αγορά θα επιστρέψει ξανά και θα δούμε πωλήσεις, όπως και να κατεβαίνει η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στα 12 έτη από τα 16 που είναι σήμερα. Περιμένουμε από τους πολιτικούς μας να ενθαρρύνουν για την αγορά καινούριου αυτοκινήτου και να αποθαρρύνουν τους κατόχους παλιών οχημάτων».

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση