ΕΛΛAΔΑ

Η κοινωνία της πληροφορίας είναι με το πόδι κολλημένο στο γκάζι

Για τις διαφορές ανάμεσα σε ευρωπαϊκές και ελληνικές επιχειρήσεις που επιχειρούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ρωτήθηκε ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, CEO της Yodiwo, ο οποίος και προσδιόρισε δύο διαφορές

Η κοινωνία της πληροφορίας είναι με το πόδι κολλημένο στο γκάζι

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός και ο τρόπος που μπορεί να αλλάξει τη ζωή μας ήταν το θέμα συζήτησης στο πάνελ που συντόνισε ο Φανούρης Δρακάκης, Διευθυντής Σύνταξης στο 2045.gr, στο πλαίσιο του 8oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς 26 - 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Στην ερώτηση για το πώς η Κοινωνία της Πληροφορίας βοηθάει τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του Δημόσιου Τομέα, ο Δημήτρης Γιάντσης, Γενικός Διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Έργων της «Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ», ανέφερε ότι «Υλοποιούμε την εθνική ψηφιακή στρατηγική, διαχειριζόμαστε 400 έργα που αθροίζουν 4,9 δισ. ευρώ. Φεύγουμε από τα κατακερματισμένα data center των φορέων και υλοποιούμε έργα που παρεμβαίνουν στην ραχοκοκαλιά της δημόσιας διοίκησης, ενώ ταυτόχρονα υλοποιούμε ένα πακέτο έργων που αφορά στις ψηφιοποιήσεις τομέων, όπως αυτοί της Υγείας, της Δικαιοσύνης, της Ναυτιλίας, του ΥΠΕΞ». Ακόμα μίλησε και για την ψηφιοποίηση έργων ad hoc. Αναφέρθηκε στο Fuel pass και στο market pass, που όπως ανέφερε υλοποιήθηκαν μέσα από την κοινωνία της πληροφορίας, έργα αξίας 2 δισ. Ευρώ, ενώ μίλησε και για έργα με σημαντικό κοινωνικό πρόσημο. «Η κοινωνία της πληροφορίας είναι με το πόδι κολλημένο στο γκάζι για να προλάβει χρονοδιαγράμματα λόγω κυρίως του Ταμείου Ανάκαμψης. Το 90% των έργων είναι ήδη προκηρυγμένο. Το στοίχημα είναι η επιτυχής υλοποίηση των έργων».   

Για το πώς βοηθάει η αναπτυξιακή τράπεζα τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, μίλησε ο Παντελής Τζωρτζάκης, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας. Αναφέρθηκε σε δυο προϊόντα, σε μία προσπάθεια να δοθούν οικονομικά κίνητρα για την ανάπτυξη της χώρας, κι αυτά είναι το ESG (Environmental, Social and Governance), ένα εργαλείο όπου οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να περάσουν συγκεκριμένα στοιχεία και να πάρουν τη δική τους βαθμολογία σε σχέση με τον κλάδο αλλά και το χρηματοδοτικό εργαλείο Innovation Loan. Ο κ. Τζωρτζάκης αναφέρθηκε και στο facebook επιχειρήσεων, σε μία προσπάθεια να δοθούν στην επιχειρηματικότητα δυο έξοδοι, μία στις ΗΠΑ και μία στην Κίνα. «Χρειαζόμαστε μία οικονομία εξωστρεφή, για να είσαι εξωστρεφής πρέπει να έχεις ανταγωνιστικότητα και για να έχεις ανταγωνιστικότητα πρέπει να είσαι καινοτόμος. Σαν Αναπτυξιακή Τράπεζα τα τελευταία χρόνια παίρνοντας 2,9 δισ. από το ΕΣΠΑ βγάλαμε στην αγορά 8,5 δισ. κι αυτό είχε σημαντική συνεισφορά στην ανάπτυξη» τόνισε. 

Φόρουμ Δελφών κοινωνία πληροφορίας

Για τις διαφορές ανάμεσα σε ευρωπαϊκές και ελληνικές επιχειρήσεις που επιχειρούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ρωτήθηκε ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, CEO της Yodiwo, ο οποίος και προσδιόρισε δύο διαφορές. Όπως είπε η πρώτη διαφορά είναι ότι οι ξένοι οργανισμοί προτού φτιάξουν ένα δομικό μοντέλο με βάση το ESG, έχουν εντοπίσει τις ανάγκες και ξέρουν τι ζητάνε όσον αφορά στην ψηφιοποίηση, ενώ στην Ελλάδα πολύ λίγες εταιρείες ακούνε αυτήν την τακτική και αργούν να την εφαρμόσουν. Η δεύτερη διαφορά είναι ότι όταν οι ψηφιακές λύσεις αφορούν στην μείωση λειτουργικού κόστους, προχωρούν πιο αργά στην Ελλάδα. 

Ο Διονύσης Διαμαντόπουλος, Partner στην KPMG, Greece αναφέρθηκε στις προτεραιότητες που πρέπει να έχει μια ελληνική επιχείρηση και είπε ότι εξαρτώνται από τις ανάγκες της επιχείρησης και τον στρατηγικό στόχο. Ωστόσο, όπως είπε, υπάρχουν και κάποιες κοινές κι αυτές είναι η εμπειρία πελάτη και η βελτιστοποίηση της εμπειρίας πελάτη, η δημιουργία λειτουργικού μοντέλου για να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις και η μείωση του κόστους. Ακόμα τόνισε ότι είναι ωφέλιμο να επενδύουμε στην τεχνολογία, η οποία πρέπει να είναι ευέλικτη και επεκτάσιμη. Τόνισε τη σημασία της ασφάλειας αλλά και της κουλτούρας μιας εταιρείας. 

Τέλος ο Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, Γενικός Διευθυντής της Μασούτης Α.Ε., αναφερόμενος στον κλάδο του λιανεμπορίου αναγνώρισε ότι η γοητεία του είναι ότι πιάνει τον σφυγμό του καταναλωτή, την καθημερινότητα. Ακόμα τόνισε, ότι μετά τον κορονοϊό, υπήρξε μία στροφή του καταναλωτή στο φυσικό κατάστημα όπου και αναζητά ασφάλεια τροφίμων για εκείνον και την οικογένειά του. «Φυσικά να έχεις ψηφιακό μετασχηματισμό αλλά πρέπει να καταλαβαίνεις και γιατί το κάνεις, αλλιώς μπορεί να παρασυρθείς από το κοντέρ και να χάσεις το νόημα» τόνισε. Ακόμα έκανε ειδική αναφορά στο γεγονός ότι πριν λίγους μήνες άνοιξε στην Ελλάδα το πρώτο σούπερ μάρκετ για άτομα με οπτική αναπηρία, δίπλα στη Σχολή Τυφλών στη Θεσσαλονίκη. «Η τεχνολογία πρέπει να υπηρετεί τον άνθρωπο. Αυτή είναι η συνταγή» είπε κλείνοντας. 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση