ΕΛΛAΔΑ
Χωρίς δακτύλιο αύριο το κέντρο της Αθήνας λόγω της απεργίας στα μέσα μεταφοράς
Στην άρση του μέτρου του δακτυλίου προχωρά αύριο το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας
SHARE:
Στην άρση του μέτρου του δακτυλίου προχωρά αύριο το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, εξαιτίας της απεργίας που έχει εξαγγελθεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Σημειώνεται πως οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικό και τραμ) προχωρούν αύριο, Πέμπτη 18 Νοεμβρίου, σε 24ωρη απεργία, στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος στη γραμμή 1, τα ξημερώματα της Τρίτης.
Οι ομοσπονδίες εργαζομένων ζητούν απόδοση ευθυνών για το δυστύχημα.
Για την ίδια ημέρα, στάση εργασίας θα κάνουν τα λεωφορεία από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9.00 το πρωί και από τις 9.00 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας, αλλά και τα τρόλεϊ από τις 13:00 μέχρι τις 15:00.
Η ανακοίνωση των σωματείων εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ:
«Το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή στον συνάδελφό μας Πέτρο Γιάμαλη και [οδήγησε] έναν ακόμα εργαζόμενο να χαροπαλεύει, ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά ατυχήματα, που σημειώνονται σε εργασιακούς χώρους, με εργαζόμενους να θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους ανεξέλεγκτων ιδιωτικών συμφερόντων.
Προ ημερών είχε χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενους στις προβλήτες της Cosco, άλλοι τραυματίστηκαν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και αυτή την φορά ο θάνατος “χτύπησε” στη Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ, με θύμα τον 41χρονο Πέτρο και άλλους τρεις τραυματίες.
Οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ δεν θα δεχτούν άλλη θυσία στο χώρο εργασίας τους. Πραγματοποιούμε την Πέμπτη 18/11/21 24ωρη απεργία για να αποχαιρετήσουμε τον συνάδελφό μας και απαιτούμε να χυθεί άπλετο φως στις αιτίες του δυστυχήματος και να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Παράλληλα, καλούμε, για μια ακόμα φορά, τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να δώσει απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα:
1. Ελέγχθηκε το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας; Και αν ναι, από ποιον φορέα;
2. Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιον;
3. Η εργολαβική εταιρεία, που έχει αναλάβει το έργο, τηρούσε τα μέτρα ασφαλείας;
4. Είναι αλήθεια ότι είχε σημειωθεί ξανά βλάβη στο ίδιο μηχάνημα; Εάν ναι πότε και από ποιον ελέγχθηκε η αποκατάστασή της;
5. Ποια είναι η διαδικασία που προβλέπει τη συνοδεία εργαζόμενων της ΣΤΑΣΥ σε μηχανοκίνητες εργασίες αναδόχων;
Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν περίτρανα τις ιδιαιτέρες ακραίες συνθήκες σιδηροδρομικής φύσης που εκτελούν οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες. Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ δεν μπορεί να παραμένει αμέτοχη. Οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων».
Υπενθυμίζεται πως σε ανακοινώσεις τους τόσο το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ όσο και η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ ζητούν την άμεση απόδοση ευθυνών για το τραγικό δυστύχημα στη γραμμή 1 του Μετρό και τη συντήρηση των υποδομών στους χώρους εργασίας.