ΕΛΛAΔΑ
Χατζηδάκης: Υπουργείο και υπάλληλοι του ΕΦΚΑ πρέπει να υπηρετούμε τους πολίτες
Όπως είπε, εδώ και αρκετούς μήνες έχουν γίνει κινήσεις που είναι τόσο προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ
SHARE:
«Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ έχουμε μια κοινή υποχρέωση: να κάνουμε καλύτερο τον Οργανισμό και καλύτερη την εξυπηρέτηση των πολιτών». Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, στο 27ο Απολογιστικό Καταστατικό Συνέδριο της ΠΟΣΕ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
Όπως επισήμανε, για να διευκολυνθεί η προσπάθεια αυτή, αλλά και να γίνει καλύτερη η καθημερινότητα των υπαλλήλων, έχουν υιοθετηθεί από την κυβέρνηση πέντε διαφορετικά μέτρα τους τελευταίους μήνες. Ο κ. Χατζηδάκης, αφού παρουσίασε τα μέτρα αυτά, σημείωσε ότι θα έρθει μια συνολική νομοθετική παρέμβαση για τον ΕΦΚΑ, που θα τον μετατρέψει σε έναν σύγχρονο, περισσότερο αποτελεσματικό και λιγότερο γραφειοκρατικό Οργανισμό.
Κατά την τοποθέτησή του, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εξήγησε πως ο ΕΦΚΑ είναι μετρημένα ο πιο προβληματικός οργανισμός του Δημοσίου. «Είναι ενδεικτικό ότι στην επίσημη έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη του 2020 οι βάσιμες αναφορές που αφορούν στον ΕΦΚΑ από τους πολίτες είναι το 48% του συνόλου των αναφορών!» (για ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Οργανισμούς τους ευρύτερου δημόσιου τομέα και ανεξάρτητες Αρχές), ανέφερε.
Ωστόσο, όπως είπε, εδώ και αρκετούς μήνες έχουν γίνει κινήσεις που είναι τόσο προς την κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ, όσο και προς όφελος των ίδιων των υπαλλήλων.
Μέτρα εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ
Στο σημείο αυτό, ο κ. Χατζηδάκης απαρίθμησε τα μέτρα που ελήφθησαν:
«Πρώτον, ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης 1555. Είναι μια κίνηση που δεν κάνει μόνο καλύτερη την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά διευκολύνει και εσάς, τους υπαλλήλους, να κάνετε καλύτερα τη δουλειά σας, οργανώνοντας με έναν καλύτερο και διαφορετικό τρόπο την επικοινωνία με τους πολίτες.
Δεύτερον, η μονιμοποίηση των ηλεκτρονικών ραντεβού. Το ζητήσατε και εσείς, το δεχθήκαμε, έχουν γίνει 750.000 τέτοια ραντεβού και η επαφή με τους πολίτες σε αυτό το επίπεδο έχει γίνει καλύτερη και για τους πολίτες και για τους υπαλλήλους.
Τρίτον, η προμήθεια 3.000 ηλεκτρονικών υπολογιστών. Εμείς το προχωρήσαμε και εσείς επωφελείστε από αυτήν τη νέα πραγματικότητα και σε μερικούς μήνες θα έχουν προστεθεί άλλοι 3.000 Η/Υ, για να κάνετε καλύτερα τη δουλειά σας.
Τέταρτον, τα bonus τα οποία έχουν θεσπιστεί τόσο για τους υπαλλήλους που αμείβονται περισσότερο, αν βγάζουν περισσότερες συντάξεις, όσο πλέον και για τους υπαλλήλους που είναι στο υποστηρικτικό γραφείο του τηλεφωνικού κέντρου. Θεωρούμε τις συντάξεις και την εξυπηρέτηση των πολιτών κομβικής σημασίας. Γι’ αυτό, έχουμε θεσπίσει αυτά τα bonus.
Πέμπτον, η εισαγωγή του μέτρου για τους πιστοποιημένους δικηγόρους και λογιστές, που επιλέγονται με αυστηρά κριτήρια, με εξετάσεις σοβαρές και αντικειμενικές, με σκοπό να βοηθήσουμε τους πολίτες να πάρουν μια ώρα αρχύτερα τη σύνταξή τους. Αυτό βοηθά τους πολίτες, αλλά βοηθά και εσάς, καθώς σας αφαιρεί ένα τμήμα από τον όγκο της δουλειάς σας».
«Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δεν μένει μόνο σε αυτές τις παρεμβάσεις. Σύντομα, θα παρουσιάσουμε ένα νομοσχέδιο το οποίο θα επιχειρεί να κάνει τον ΕΦΚΑ λιγότερο γραφειοκρατικό, περισσότερο σύγχρονο, περισσότερο αποτελεσματικό», υπογράμμισε ο υπουργός Εργασίας.
«Άρα, με απτά παραδείγματα δείχνουμε πώς στεκόμαστε δίπλα σας και προσπαθούμε με ένα ρεαλιστικό και σύγχρονο τρόπο να κάνουμε τον Οργανισμό πιο σύγχρονο και την καθημερινότητά σας καλύτερη. Θέλω να υπολογίζετε ότι με αυτό τον τρόπο θα κινηθούμε και από εδώ και πέρα. Δεν είμαι της σχολής της κολακείας απέναντι σε κανέναν, αλλά είμαι βέβαιος ότι είμαστε από την ίδια πλευρά του λόφου, ώστε να κάνουμε καλύτερο τον ΕΦΚΑ και καλύτερη την εξυπηρέτηση των πολιτών και προσπαθούμε να το κάνουμε μέσα από πρακτικές που έχουν δοκιμαστεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και τις οποίες θέλουμε να μεταφέρουμε και εδώ», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ.