ΕΛΛAΔΑ
Χαρακόπουλος: Φωτεινά παραδείγματα προσφοράς του Μικρασιατικού Ελληνισμού οι Τρείς Ιεράρχες
Δήλωση με αφορμή την σημερινή εορτή
SHARE:
«Η ανάγκη της μόρφωσης σε συνδυασμό με την ηθική διαπαιδαγώγηση του ανθρώπου, όπως την ανέδειξαν οι Τρεις Ιεράρχες, παραμένει μια ανεξίτηλη αξία. Ιδιαίτερα στον σύγχρονο κόσμο, όπου η απόκτηση γνώσεων ή απλώς πληροφοριών, αυτονομείται από την ηθική καλλιέργεια, η οποία αν δεν λοιδορείται, σίγουρα υποτιμάται». Τα παραπάνω τονίζει ο γενικός γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), δρ Μάξιμος Χαρακόπουλος με αφορμή τη σημερινή εορτή των Τριών Ιεραρχών.
Στη δήλωσή του, ο επικεφαλής της ΔΣΟ σημειώνει ότι «οι Τρεις Ιεράρχες, τέκνα της Μικρασιατικής Γης, με τη σοφία και τον βίο τους σφράγισαν στα πρώτα βήματά της την Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, αναδεικνυόμενοι σε διαχρονικούς οδοδείκτες για τις μελλούμενες γενιές. Οι διδαχές τους, γονιμοποιητικό συ-γκέρασμα του χριστιανικού λόγου της Ανατολής με τη γνώση του αρχαίου ελληνικού κόσμου, στερέωσαν τα θεμέλια επί των οποίων μεγαλούργησε το Βυζάντιο για ακόμη 1.000 έτη.
Ο Ελληνισμός στον 21ο αιώνα, έχοντας να αντιμετωπίσει σοβαρότατες προκλήσεις σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία, θέτοντας σε αμφισβήτηση βασικές συνισταμένες επί των οποίων στηρίχθηκε στο ιστορικό του παρελθόν, οφείλει να προστρέξει στις ζωοδότες πηγές του, όπως είναι ο λόγος των Ιεραρχών. Αυτό δεν συνιστά, όπως θα έσπευδαν κάποιοι να χαρακτηρίσουν, προγονοπληξία αλλά αυτογνωσία και αφετηρία επαναπροσανατολισμού. Κι αυτή τη διαδικασία οφείλουμε να την πυροδοτήσουμε πρωτίστως εντός της εκπαίδευσης, δίδοντας στα παιδιά μας τα εργαλεία που θα τα βοηθήσουν όχι μόνο στην επαγγελματική τους ανέλιξη, αλλά και στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους. Τέλος, η συμπλήρωση ενός αιώνα από τη Μικρασιατική Καταστροφή δίδει την ευκαιρία της βαθύτερης μελέτης της προσφοράς του Μικρασιατικού Ελληνισμού, των 3.000 ετών, που φωτεινά του παραδείγματα είναι οι Τρεις Ιεράρχες, στον ελληνικό, στον ευρωπαϊκό και στον πανανθρώπινο πολιτισμό. Χρόνια Πολλά στα μέλη της εκπαιδευτικής μας κοινότητας και καλή πρόοδο στους μαθητές και τις μαθήτριες, στα παιδιά μας που μαθαίνουν γράμματα!».