ΕΛΛAΔΑ

Ερώτηση Βουλευτών ΠΑΣΟΚ προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τα Προβλήματα στην Ειδική Αγωγή

Στην Ερώτησή τους οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ υπογραμμίζουν πως «η παροχή της δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης προς όλες τις ευαίσθητες κατηγορίες μαθητών, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της θεσμοθετημένης υποχρεωτικής δωρεάν παιδείας»

Ερώτηση Βουλευτών ΠΑΣΟΚ προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τα Προβλήματα στην Ειδική Αγωγή

Ερώτηση για τα Προβλήματα στην Ειδική Αγωγή τόσο την Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατέθεσαν Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη. Στην εν λόγω Κοινοβουλευτικής πρωτοβουλία μεταξύ άλλων συνυπογράφει και η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Λασιθίου, κα Κατερίνα Σπυριδάκη.

Στην Ερώτησή τους οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ υπογραμμίζουν πως «η παροχή της δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης προς όλες τις ευαίσθητες κατηγορίες μαθητών, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της θεσμοθετημένης υποχρεωτικής δωρεάν παιδείας». Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι «σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο του Ν. 3699/2008, όπως αυτό έχει τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα, προβλέπεται η λειτουργία υποστηρικτικών δομών εκπαίδευσης  για περιπτώσεις μαθητών με αναπηρίες, αλλά και η δυνατότητα φοίτησης σε ειδικά οργανωμένα και κατάλληλα στελεχωμένα τμήματα ένταξης σε σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, για μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

Σε επίπεδο Πολιτείας, οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ τονίζουν την ανάγκη υποστήριξης των μαθητών αυτών από ειδικούς εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης με σκοπό πρώτον τη διασφάλιση του δικαιώματος στην ισότιμη εκπαίδευση και δεύτερον τη μεγιστοποίηση της κοινωνικής τους ανάπτυξης, χωρίς διακρίσεις.

Δυστυχώς, βάσει και των στοιχείων που παρατίθενται στην Ερώτηση των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ η φετινή σχολική χρονιά σημείωσε ελλείψεις σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό παράλληλης στήριξης, μείωση τμημάτων ένταξης στα σχολεία όλων των βαθμίδων και απουσία σύγχρονων δομών εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με την ταυτόχρονα αλματώδη αύξηση των παιδιών που λαμβάνουν γνωματεύσεις για μαθησιακές δυσκολίες. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν και οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ «όλα τα στοιχεία, υποδεικνύουν την παντελή έλλειψη στοχευμένων μέτρων που να προάγουν την σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να γιγαντώνονται τα εμπόδια της ευαίσθητης μερίδας μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, σε ισότιμη και χωρίς αποκλεισμούς πρόσβαση στην εκπαίδευση».

Οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με το εν λόγω μέσο Κοινοβουλευτικού Ελέγχου καλούν τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού να απαντήσει στα παρακάτω κρίσιμα ερωτήματα:

  • Σχετικά με την απαραίτητη υλοποίηση ενός εθνικού σχεδίου δράσης για την εκπαίδευση, ποιος είναι ο ακριβής σχεδιασμός σας ούτως ώστε να υπάρξει ο αναγκαίος αριθμός τμημάτων ένταξης στα σχολεία όλων των βαθμίδων, σε τέτοιο βαθμό που να εκπληρώνεται και να εξασφαλίζεται η δωρεάν ποιοτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής μέριμνας;
  • Ποιος είναι ο εθνικός σχεδιασμός και πως προτίθεστε να ενισχύσετε την λειτουργία των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης), προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι σοβαρές καθυστερήσεις που ανακύπτουν από την έλλειψη ειδικού διεπιστημονικού προσωπικού στις διαδικασίες αξιολόγησης και υποστήριξης  των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
  • Ποιος είναι ο ακριβής προγραμματισμός του υπουργείου σας αναφορικά με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, προκειμένου να υλοποιηθεί ο κανόνας «ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή», αλλά και να υπάρχει συνέχεια στην εκπαίδευση του κάθε μαθητή από σταθερό και έμπειρο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό;
  • Ποιες προβλέψεις έχουν γίνει για την αναβάθμιση των υποδομών (ψηφιακών και μη) των τμημάτων ένταξης και των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και ποιες από αυτές έχουν ληφθεί υπόψη στο σχεδιασμό του Ελλάδα 2.0 από το αρμόδιο Υπουργείο;
  • Στο πλαίσιο του διαλόγου που είναι απαραίτητος για το μακροχρόνιο σχεδιασμό εκπαιδευτικών πολιτικών, ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να αναλάβει ο Υπουργός (σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, τους φορείς εκπαιδευτικών και την κοινωνία των πολιτών);

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση