ΕΛΛAΔΑ
«Δεμένα» στα λιμάνια παραμένουν τα πλοία - Στα "κάγκελα" οι παραγωγοί της Κρήτης
Πάγιο αίτημα των αγροτών η δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας
Συνεχίζεται για δεύτερο 48ωρο, η πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση σε όλες τις κατηγορίες πλοίων της ακτοπλοΐας, που αποφάσισε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ΠΝΟ. Η τελευταία θα έχει συνάντηση σήμερα με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη για θεσμικά ζητήματα σε μια ύστατη προσπάθεια, να βρεθεί λύση.
Σύμφωνα με δηλώσεις του γγ της ΠΝΟ, Μανώλη Τσικαλάκη, πέραν του θέματος που αφορά στην υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, υπάρχουν επιπλέον ζητήματα που απασχολούν τους Έλληνες ναυτικούς, όπως οι μειωμένες συνθέσεις στα πλοία κατά τη χειμερινή περίοδο, από το Νοέμβριο έως τον Μάρτιο, ενώ πρόσθεσε ότι θα πρέπει να καταργηθεί ο νόμος Ν. 4150 που διέπει την τετράμηνη δρομολόγηση των Ε/Γ-Ο/Γ Ταχυπλόων Σκαφών.
Η ΠΝΟ ζητά την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2025, με αυξήσεις 12%, ενώ οι ακτοπλόοι αντιπρότειναν 3%.
Το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί νέα συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ προκειμένου να πάρει τις τελικές της αποφάσεις καθώς ακολουθεί και το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου.
Στο μεταξύ, όπως γράψαμε, την παρέμβαση του Πρωθυπουργού ζητούν οι αγρότες της Ιεράπετρας μέσα από επιστολή του Ενιαίου Αγροτικού Συλλόγου της περιοχής.
Όπως δήλωσε στο Cretalive ο ΓΓ του Συλλόγου, Μιχάλης Βιαννιτάκης, το πρόβλημα είναι μεγάλο κι επαναλαμβανόμενο. " Βρισκόμαστε σε μία περίοδο που η παραγωγή είναι ιδιαίτερα αυξημένη στην περιοχή μας. Δεν είναι δυνατόν για κάθε ημέρα απεργίας να ζημιωνόμαστε με πάνω από 1 εκ. ευρώ. Θα έπρεπε η Πολιτεία να είχε μεριμνήσει και να υπάρχει πλοίο ασφαλείας. Κάτι τέτοιο το συζητάμε χρόνια τώρα και ποτέ δεν έγινε πράξη. Εντέχνως κάποιοι το αποφεύγουν", τόνισε με νόημα
Να σημειωθεί ότι, από την πλευρά του Συλλόγου, έχουν ήδη κινηθεί οι σχετικές νομικές διαδικασίες κατά του αρμόδιου Υπουργείου για τα προβλήματα στη μετακίνηση των πολιτών, ενώ σχετικό αίτημα, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει κατατεθεί στο Περιφερειακό Συμβουλίο Κρήτης ώστε να υπάρχει ένα πλοίο ανά λιμάνι κάθε 72 ωρες, σε περίπτωση απεργίας. Στόχος να μεταφέρονται πολίτες κι ευπαθή αγροτικα προϊόντα.
Η ΓΣΕΕ στηρίζει τον αγώνα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας
Η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ) συμπαρίσταται στον αγώνα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνεχίζει τις απεργιακές κινητοποιήσεις της.
Όπως αναφέρει η συνομοσπονδία σε ανακοίνωσή της, «η εργοδοτική αδιαλλαξία στο ζήτημα της υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, έχει αρωγό την κυβερνητική επιλογή και αδιαφορία να αποκαταστήσει το θεσμικό πλαίσιο για την ομαλή λειτουργία των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων».
Η ΓΣΕΕ τονίζει ότι βρίσκεται στο πλευρό των ανθρώπων της ναυτεργασίας και είναι πρόθυμη να συμβάλει σε κάθε προσπάθεια να διευκολυνθεί η υπογραφή ικανοποιητικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
«Είναι η στιγμή που ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) πρέπει να εγκαταλείψει την αδιάλλακτη στάση του και να βοηθήσει στην εξεύρεση λύσης, με γνώμονα πάντα τόσο τους εργαζόμενους στην επιβατική ναυτιλία όσο και τους Έλληνες πολίτες» υπογραμμίζει η συνομοσπονδία.
Δείτε επίσης
Πάνω από ένα εκ. ευρώ η ζημία στην αγροτική οικονομία, για κάθε ημέρα απεργίας της ΠΝΟ!