ΕΛΛAΔΑ
Β. Κικίλιας: Τουρισμός, η λαϊκή οικονομία της Ελλάδας
Σύμφωνα με τον Υπουργό, η Ελλάδα, όπως και όλη η υπόλοιπη Ευρώπη, ταλαιπωρείται από πολλαπλές επάλληλες διεθνείς κρίσεις: την πανδημία, την κρίση ενέργειας και τις δευτερογενείς κρίσεις ακρίβειας.
SHARE:
Το άρθρο του Βασίλη Κικίλια
Η Ελλάδα, όπως και όλη η υπόλοιπη Ευρώπη, ταλαιπωρείται από πολλαπλές επάλληλες διεθνείς κρίσεις: την πανδημία, την κρίση ενέργειας και τις δευτερογενείς κρίσεις ακρίβειας. Η βασικότερη στρατηγική για την αντιμετώπισή τους είναι η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των Ελλήνων και των Ελληνίδων. Το αποτελεσματικότερο εργαλείο για να πετύχουμε αυτό τον στόχο είναι ο τουρισμός, που φέρνει το 1 στα 4 ευρώ στην οικονομία - δηλαδή το 25% του ΑΕΠ - και άρα αποτελεί τη βασική λαϊκή οικονομία της Ελλάδας. Παράλληλα, ο τουρισμός, που συμπεριλαμβάνει έργα υποδομών, ανάπτυξη και επενδύσεις, είναι μέσο για τη συνολική αναμόρφωση και πρόοδο της Πατρίδας.
Εδώ και μήνες εργαζόμαστε σκληρά έτσι ώστε η Ελλάδα να είναι πρωταθλήτρια στον τουρισμό. Είναι ένα εθνικό εγχείρημα που απαιτεί συνεργασία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και του κόσμου της εργασίας.
Τα χρήματα από τον τουρισμό περνούν απευθείας στην πραγματική οικονομία, δίνοντας μια βαθιά ανάσα οξυγόνου σε όλους: στον επιχειρηματία της εστίασης, τον εργαζόμενο στον τουρισμό, τον ιδιοκτήτη ενοικιαζόμενων δωματίων, την εφοδιαστική αλυσίδα, τον μεταφορέα, τον ιδιοκτήτη ενός μίνι μάρκετ, τον αγρότη. Σε όλο τον λαό, κάθετα και οριζόντια, άμεσα, χωρίς μεσάζοντες και καθυστερήσεις.
Ο τουρισμός είναι το βασικότερο μέσο περιφερειακής ανάπτυξης που διαθέτει η πατρίδα μας. Το μικρά νησιά μας και οι ορεινές μας περιοχές συγκεντρώνουν επενδύσεις και συγκρατούν τον πληθυσμό τους χάρη στο τουριστικό προϊόν. Μικρές τοπικές μονάδες, στον πρωτογενή τομέα (γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία) αναπτύσσονται στην περιφέρεια, τροφοδοτώντας τις τουριστικές μονάδες για το μεγαλύτερο πια μέρος του έτους. Όχι μόνο δεν έχουν λόγο να φύγουν οι νέοι, αλλά επιστρέφουν στον τόπο τους. Η ποιότητα των προϊόντων μας είναι συγκριτικό πλεονέκτημα στον αγώνα προσέλκυσης επισκεπτών.
Ο τουρισμός είναι και εργαλείο περιβαλλοντικής πολιτικής, όσον αφορά στο φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον. Στηρίζεται στο κάλλος της φύσης μας και τη σπουδαιότητα των μνημείων μας. Η συνειδητοποίηση αυτού του γεγονότος επιβάλλει την προστασία τους, συμβάλλοντας στην οικολογική ισορροπία. Οι επενδύσεις στην πράσινη οικονομία υπαγορεύονται από την ανάγκη διάσωσης και προαγωγής των βασικών τουριστικών μας προϊόντων, των τοπίων και των μνημείων. Θωρακίζεται η ελληνική περιφέρεια με έργα βιώσιμης ανάπτυξης.
Από τα έσοδα του τουρισμού, και με τελικό σκοπό την υποστήριξη της τουριστικής επιχειρηματικότητας, η Τοπική Αυτοδιοίκηση και το κεντρικό κράτος έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν σε έργα και υπηρεσίες που αναμορφώνουν την Ελλάδα. Δρόμοι, λιμάνια, αεροδρόμια, νοσοκομεία, δημόσιοι χώροι αναβαθμίζονται και έτσι βελτιώνεται η ποιότητα ζωής τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών.
Τέλος, ο τουρισμός είναι βασικός παράγοντας ευημερίας και προόδου της ελληνικής κοινωνίας. Βγάζει τον καλύτερο εαυτό μας. Τη φιλοξενία, την ευπρέπεια, το χαμόγελο.
Προϋποθέτει να προσέξουμε την αισθητική και την καθαριότητα του ιδιωτικού και του δημόσιου χώρου. Να προσφέρουμε ποιοτικές υπηρεσίες.
Ειδικά στη δύσκολη και απαιτητική εποχή που ζούμε, ο τουρισμός είναι το καλύτερο μέσο προστασίας του λαού από τις συνέπειες των κρίσεων, μια που επιστρέφει το μέρισμα της επιτυχίας στη μέση ελληνική οικογένεια.