ΕΛΛAΔΑ
Αυτό είναι το έργο που δημιουργήθηκε από τις μαντίλες των Λαρισαίων για τις γυναίκες του Ιράν
Στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα παρουσιάστηκε σήμερα το έργο ΠΩΣ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΡΩΜΑ….
Το έργο ΠΩΣ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΡΩΜΑ ξεκίνησε με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα στο Ιράν που με αρχή τη δολοφονία της 22άχρονης Mahsa Amini μετά τη σύλληψή της από την αστυνομία ηθών επειδή δεν φορούσε σωστά τη μαντήλα της.
Το γεγονός αυτό έγινε αφορμή για μαζικές διαδηλώσεις οι οποίες συνεχίζονται μέχρι σήμερα συνοδευόμενες από θανάτους-δολοφονίες-εκτελέσεις πολλών από τους συλληφθέντες διαδηλωτές κι όσων εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους στο θεοκρατικό καθεστώς.
Έτσι στις 29 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο αυτής της κοινωνικής αγανάκτησης και σαν ένδειξη συμπαράστασης και αλληλεγγύης, η εικαστικός Τζένη Μπαμπαλή ξεκίνησε μια δράση με ακτιβιστικό χαρακτήρα, δημοσιεύοντας κάλεσμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook), για να φέρουν, όσοι συμπαρίστανται, μαντήλες και να τις κρεμάσουν σε πεζόδρομο της πόλης Λάρισας, στις παρυφές του λόφου του Φρουρίου. Στις 3 εβδομάδες που ακολούθησαν, κρεμάστηκαν πάνω από 300 μαντήλες, δηλώνοντας έτσι τη δυναμική των πολιτών που προσήλθαν, για αλληλεγγύη στον δίκαιο αγώνα των Ιρανών ενάντια στο απολυταρχικό καθεστώς της χώρας τους.
Στη συνέχεια, σε συνεργασία με δέκα εθελόντριες γυναίκες, δημιουργήθηκε ένα πανό ύψους πέντε μέτρων και πλάτους δύο μέτρα και εξήντα πέντε εκατοστών, που μέσα από την τεχνική του patchwork κατακερματίζει τη βαριά κληρονομιά της μαντήλας για να σχηματίσει σ’ένα «ψηφιδωτό», ένα μνημειακό έργο, ύμνο στη διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου.
Στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας-Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα το έργο ΠΩΣ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΡΩΜΑ παρουσιάστηκε στο κοινό σαν έκθεση, συνοδευόμενο από έντυπο με κείμενα προσωπικοτήτων που στήριξαν τη δράση και δίνει την αρχή για τη παρουσίασή του στη συνέχεια σε άλλα μέρη της Ελλάδας.
Στο πλαίσιο των εγκαινίων πραγματοποιήθηκε επίσκεψη των κοριτσιών της Δομής Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανήλικων Προσφύγων της κοινότητας Πενταλόφου του Δήμου Βοΐου.