ΕΛΛAΔΑ
Το ΑΠΘ υλοποιεί πρόγραμμα βελτίωσης προσβασιμότητας φοιτητών με αναπηρία
Πρόκειται για το έργο με τίτλο «Υποστήριξη Παρεμβάσεων Ισότιμης Πρόσβασης Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) και Άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες»
Στη βελτίωση της προσβασιμότητας των φοιτητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και διασφάλιση ίσων ευκαιριών για όλους, στοχεύει πρόγραμμα που ξεκινά να υλοποιεί το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).
Πρόκειται για το έργο με τίτλο «Υποστήριξη Παρεμβάσεων Ισότιμης Πρόσβασης Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) και Άλλες Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες», το οποίο θα χρηματοδοτηθεί μέσω του προγράμματος «Κεντρική Μακεδονία 2021-2027» (Προτεραιότητα «Προώθηση της Κοινωνικής Συνοχής στην Κεντρική Μακεδονία - Παρέμβαση του EKT+»), με συνολικό προϋπολογισμό 5.000.000 ευρώ για την περίοδο 2024-2027.
Οι βασικοί στόχοι περιλαμβάνουν την υποστήριξη των ΑμεΑ κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, εργαστηρίων και κλινικών, την παρότρυνση συμμετοχής τους σε όλες τις δραστηριότητες και δράσεις των δομών του ΑΠΘ, την ενίσχυση του φοιτητικού εθελοντισμού, την ψηφιακή προσβασιμότητα με παροχή ολοκληρωμένης και εξατομικευμένης τεχνολογικής υποστήριξης, τη διερμηνεία/τηλεδιερμηνεία, τη μετακίνηση τους από και προς το ΑΠΘ και την παραγωγή προσβάσιμων συγγραμμάτων, μεταξύ άλλων.
Μέσω του προγράμματος, το ΑΠΘ επιδιώκει τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των φοιτητών του, ενισχύοντας την ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη στην ακαδημαϊκή ζωή. «Η δέσμευση του πανεπιστημίου στην υποστήριξη των ΑμεΑ υλοποιείται, καθώς το πρόγραμμα αναμένεται να έχει άμεσο αντίκτυπο στη βελτίωση των συνθηκών φοίτησης για τους φοιτητές/τριες με αναπηρία αλλά και όσων αντιμετωπίζουν άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός πανεπιστημιακού χώρου φιλικού προς όλους», δήλωσε ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθ. Χαράλαμπος Φείδας.
Η αντιπρύτανις Διοικητικών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας ΑΠΘ, αν. Καθηγήτρια Στέλλα Λάββα είναι επιστημονικά Υπεύθυνη του έργου.