ΕΛΛAΔΑ
Αντίστροφη μέτρηση για προστασία α΄ κατοικίας
Οι συγκεκριμένοι οφειλέτες, προκειμένου να παραμείνουν στην προστασία του νόμου, θα πρέπει έως και την επόμενη Παρασκευή 15 Ιανουαρίου να υποβάλουν ξανά τα στοιχεία τους, «προσκομίζοντας» ηλεκτρονικά και όλα τα απαραίτητα έγγραφα.
SHARE:
Σε 2.000 ανήλθαν οι οφειλέτες που έχουν κάνει αίτηση προστασίας στον νόμο Κατσέλη και οι οποίοι είχαν επικαιροποιήσει μέχρι χθες τα στοιχεία τους στην πλατφόρμα που έχει δημιουργηθεί στην Ειδική Γραμματεία Ιδιωτικού Χρέους. Ο χρόνος μετράει πλέον αντίστροφα για όσους έχουν καταθέσει αιτήσεις ρύθμισης οφειλών στα αρμόδια ειρηνοδικεία έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2014, αλλά η υπόθεσή τους δεν έχει συζητηθεί ακόμη. Οι συγκεκριμένοι οφειλέτες, προκειμένου να παραμείνουν στην προστασία του νόμου, θα πρέπει έως και την επόμενη Παρασκευή 15 Ιανουαρίου να υποβάλουν ξανά τα στοιχεία τους, «προσκομίζοντας» ηλεκτρονικά και όλα τα απαραίτητα έγγραφα. Εάν χάσουν την προθεσμία της επόμενης εβδομάδας –και εφόσον δεν δοθεί παράταση– θα χάσουν και το δικαίωμα να ρυθμίσουν τις οφειλές τους δικαστικά και θα τεθούν εκτός της προστασίας του νόμου Κατσέλη. Με τον τρόπο αυτόν επιδιώκεται η εκκαθάριση των εκκρεμών υποθέσεων, που υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τις 40.000.
Πενιχρά τα φορολογικά έσοδα του Δεκεμβρίου
Παρά το άνοιγμα μέσω click away της αγοράς τον Δεκέμβριο, τα φορολογικά έσοδα του προϋπολογισμού κατά τον τελευταίο μήνα του έτους κινήθηκαν πτωτικά. Αν και ο στόχος έχει αναθεωρηθεί και μάλιστα σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, η ζημία όπως φαίνεται στην αγορά ήταν μεγάλη και επηρέασε και τα έσοδα του προϋπολογισμού. Εάν συνυπολογισθεί και η παράταση πληρωμής των τελών κυκλοφορίας για τα τέλη Φεβρουαρίου, τότε η ζημία είναι ακόμη μεγαλύτερη. Βέβαια, το ποσό που θα εισπραχθεί από τα τέλη κυκλοφορίας θα εγγραφεί στον προϋπολογισμό του 2020.
Πλεόνασμα το 2021 για τις Ελληνικές Αλυκές
Θετικό ισοζύγιο, ύψους 515,7 χιλ. ευρώ, θα εμφανίσουν κατά τη χρήση του 2021 οι Ελληνικές Αλυκές, που εκμεταλλεύονται, σχεδόν, το σύνολο των αλυκών της χώρας. Βάσει του προϋπολογισμού για το 2021 της εταιρείας, που ελέγχεται από το Δημόσιο σε ποσοστό 55%, τα έσοδα τοποθετούνται σε περίπου 7 εκατ. ευρώ και οι δαπάνες διαμορφώνονται στα 6,5 εκατ. ευρώ. Το 2019 η εταιρεία εμφάνισε αυξημένες κατά 35% πωλήσεις, στα 7,1 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων 545,4 χιλ. ευρώ (από 217,2 χιλ. ευρώ).
Συρρικνώθηκε η κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος»
Η παράδοση των τελευταίων μηνών, οπότε κυριαρχεί η πανδημική κρίση, διατηρήθηκε και τον Δεκέμβριο όσον αφορά τις επιδόσεις της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ετσι, τον τελευταίο μήνα του 2020, η κίνηση συρρικνώθηκε κατά 85,6%, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019, σε λίγο περισσότερους από 236.000 επιβάτες. Συνολικά, η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών κατά τη διάρκεια του 2020 σημείωσε πτώση της τάξης του 68,4% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019 και σε απόλυτους αριθμούς υποχώρησε στα 8,08 εκατ. επιβάτες από 25,3 εκατ. άτομα το 2019. Η διεθνής κίνηση μειώθηκε κατά 71,6%, περίπου 5 εκατ. ταξιδιώτες.
Τα κονδύλια της Ε.Ε. δημιουργούν προσδοκίες
Σε νέο ανοδικό «κύκλο» αναμένεται να εισέλθει ο κατασκευαστικός κλάδος χάρις στα κεφάλαια που θα εισρεύσουν στη χώρα μέσω του νέου ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης. Ουσιαστικά, είναι η πρώτη φορά μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 που υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία για τις προοπτικές των εταιρειών του κλάδου. Μόνο από το νέο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027, για τον τομέα των υποδομών και των μεταφορών προβλέπονται κεφάλαια της τάξεως των 2,2 δισ. ευρώ, ποσό που αυξάνεται σε σχεδόν 4 δισ. ευρώ εάν συνυπολογιστούν τα πρόσθετα κονδύλια από το ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων), αλλά και τον μηχανισμό του CEF II (Connecting Europe Facility), όπου οι διαθέσιμοι πόροι προσεγγίζουν το 1,2 δισ. ευρώ, κυρίως για σιδηροδρομικά έργα. Σημειωτέον ότι κάποια έργα, όπως ο ΒΟΑΚ, το βόρειο τμήμα του Ε65, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας κ.ά., δεν συγκαταλέγονται σε αυτά που θα αντλήσουν ιδιαίτερη χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ, καθώς είτε θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης είτε πρόκειται για έργα παραχώρησης.