ΕΚΕΙΝΟΣ & ΕΚΕΙΝΗ

Το χρώμα των ματιών σας καθορίζει το χρώμα των ρούχων που σας ταιριάζουν

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Psychology of Aesthetics, αποκαλύπτει ότι οι ψυχροί μπλε τόνοι ταιριάζουν με γκρίζα ή μπλε μάτια και τα θερμά, πορτοκαλί ή κόκκινοι τόνοι, με σκούρα καστανά μάτια.

Το χρώμα των ματιών σας καθορίζει το χρώμα των ρούχων που σας ταιριάζουν

Το χρώμα ματιών ενός ανθρώπου καθορίζει τα χρώματα ρούχων που του ταιριάζουν, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο του St Andrews.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Psychology of Aesthetics, αποκαλύπτει ότι οι ψυχροί μπλε τόνοι ταιριάζουν με γκρίζα ή μπλε μάτια και τα θερμοί πορτοκαλί ή κόκκινοι τόνοι με σκούρα καστανά μάτια.

Ο επικεφαλής ερευνητής, καθηγητής David Perrett, από τη Σχολή Ψυχολογίας και Νευροεπιστήμης, δήλωσε: «Προσκαλέσαμε 200 συμμετέχοντες να εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με το ποια χρώματα ρούχων ταιριάζουν σε διαφορετικά πρόσωπα. Μας εξέπληξε το πόσο πολύ συμφωνούσαν οι συμμετέχοντες. Επέλεξαν παρόμοια χρώματα ρούχων και προτιμούσαν το κόκκινο και το μπλε. Ωστόσο η επιλογή του χρώματος εξαρτιόταν από το ποιος φορούσε το ρούχο».

Και συνέχισε: «Όλοι θέλουν να δείχνουν όμορφοι, αλλά τι πρέπει να καθοδηγεί την επιλογή και το χρώμα των ρούχων μας; Στο παρελθόν, η έρευνά μας έδειξε τη σημασία της επιδερμίδας ενός ατόμου για την επιλογή του χρώματος των ρούχων. Ωστόσο δεν ορίσαμε το κρίσιμο στοιχείο της επιδερμίδας. Όσοι έχουν πιο σκούρα επιδερμίδα τείνουν να έχουν πιο σκούρα χρώματα μαλλιών, ματιών και δέρματος. Οποιοδήποτε από αυτά τα χαρακτηριστικά θα μπορούσε να αποτελεί τη βάση της επιλογής του χρώματος των ρούχων. Νομίζαμε ότι ο τόνος του δέρματος θα ήταν το κρίσιμο χαρακτηριστικό, καθώς αυτό τονίζεται σε σχεδόν όλες τις συμβουλές από στυλίστες. Προς έκπληξή μας, το χρώμα του δέρματος αποδείχθηκε ασήμαντο».

Πώς το χρώμα των ματιών σας καθορίζει το χρώμα των ρούχων που σας ταιριάζουν

Η ομάδα των ερευνητών ζήτησε από τους συμμετέχοντες να λάβουν μέρος σε δύο πειράματα για να ελέγξουν τη σχετική σημασία του χρώματος του δέρματος, των ματιών και των μαλλιών για την επιλογή του χρώματος των ρούχων. Το ένα πείραμα χρησιμοποίησε εικόνες λευκών γυναικών που φωτογραφήθηκαν σε έναν τυπικό φωτισμό. Οι μισές γυναίκες είχαν ανοιχτόχρωμο δέρμα, μαλλιά και μάτια, και οι άλλες μισές είχαν πιο σκούρο δέρμα, μαλλιά και μάτια. Οι εικόνες αυτές μετατράπηκαν επίσης έτσι ώστε ο τόνος του δέρματος των φυσικά ανοιχτόχρωμων προσώπων να αλλάξει για να τους δώσει ένα μαύρισμα και το χρώμα του δέρματος των φυσικά πιο σκούρων προσώπων να ανοιχτεί.

Παρά τις έντονες αλλαγές στον τόνο του δέρματος, οι προτιμήσεις χρώματος για τα ρούχα παρέμειναν οι ίδιες. Τα κόκκινα επιλέχθηκαν για τα αρχικά σκούρα πρόσωπα ακόμα και όταν το δέρμα τους ήταν ανοιχτόχρωμο. Τα μπλε επιλέχθηκαν για τα αρχικά ανοιχτόχρωμα πρόσωπα ακόμα και όταν το δέρμα τους ήταν σκουρόχρωμο. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι κρίσιμο ρόλο στην επιλογή των χρωμάτων των ρούχων είχαν τα χρώματα ματιών και μαλλιών.

Η δεύτερη μελέτη επιβεβαίωσε τη σημασία των ματιών στην επιλογή των χρωμάτων των ρούχων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι επιλέγονταν πιο θερμά και σκούρα χρώματα για όσους ανθρώπους είχαν σκούρα μάτια. Αντίθετα προτιμήθηκαν τα ψυχρά και ανοιχτόχρωμα ρούχα για όσους είχαν ανοιχτό χρώμα ματιών.

Τα ρούχα είναι σημαντικά για την αυτοεκτίμηση και ως εκ τούτου είναι σημαντικό να βοηθάμε τους ανθρώπους να δείχνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας αξίζει τρισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο, με το χρώμα να είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην επιλογή ενδυμάτων για τους περισσότερους ανθρώπους.

Το λάθος που κάνουν οι στυλίστες

Υπάρχουν πολλές συμβουλές από στυλίστες για τα χρώματα που μας πηγαίνουν. Αυτές βασίζονται στο χρώμα των μαλλιών και των ματιών και κυρίως στον τόνο του δέρματος. Ωστόσο η έρευνα έδειξε ότι η επιλογή χρώματος των ρούχων με βάση το χρώμα της επιδερμίδας είναι λάθος.

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι η έμφαση στο χρώμα του δέρματος για την επιλογή του χρώματος των ρούχων είναι λανθασμένη. Ο τόνος του δέρματος μπορεί να είναι σημαντικός από απόσταση, όπως για τα μοντέλα σε μια πασαρέλα, αλλά για διαπροσωπικές επαφές, όπως ένα γεύμα ή μια συνέντευξη, τα μάτια είναι αυτά που έχουν σημασία», ανέφερε ο David Perrett.

 

 

Φωτογραφία από congerdesign από το Pixabay

Πηγή:enikos.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση