Τώρα θυμήθηκαν τις...αντιρρήσεις για το Καστέλλι!

Τι προτείνουν τώρα οι τουριστικοί παράγοντες


Έστω και καθυστερημένα οι τουριστικοί παράγοντες...ανησυχούν για το Καστέλλι! Δεν ξέρω εάν θα τα καταφέρουν να κάνουν αύριο τη δημοπρασία εκει στην κυβέρνηση, αλλά φαίνεται ότι κατόπιν εορτής ορισμένοι παράγοντες εκφράζουν τη διαφωνία τους!

Με...non paper εκφράζουν τα στελέχη της τουριστικής αγοράς και όχι μόνο τις ενστάσεις τους σχετικά με το σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.

Μάλιστα εκφράζουν μια διαφορετική άποψη και προτείνουν να ενισχυθεί το υπάρχον αεροδρομιο!

Όπως λένε με την κατασκευή του αεροδρομίου Καστελλίου:

 -Απομακρύνεται 40 km πιο ανατολικά αυτό σημαίνει τέλος εξυπηρετηςης περιοχής Ρεθυμνου (πιο κοντα τα Χανια)

- Με τι μέσον θα γίνεται η σύνδεση ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ - Καστελλιου ; 

3. Δεν προβλέπεται αγωγός καυσίμων άρα 100 βυτία ημερησίως Λινοπεραματα -ΚΑΣΤΕΛΛΙ  θα κυκλοφορούν μαζι με ΙΧ και πούλμαν στον ίδιο δρόμο

4.Συνυπαρξη με ΕΝΕΡΓΟ στρατιωτικό αεροδρομιο με κοινές επιφάνειες προσγείωσης - απογείωσης . 

5. Πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες απο το υπάρχον

6.Υψηλο κόστος κατασκευής άρα υψηλά τέλη με εναν μόνο διάδρομο ,ενώ στο υπάρχον με τον λοξό εχεις ΔΥΟ διαδρόμους

Όπως αναφέρουν στο Καστέλλι οι επικρατούντες άνεμοι στην περιοχή είναι Βόρειοι/Βορειοδυτικοί και τα α/φη από/προσγειώνονται αντίθετα από τη φορά του ανέμου, που σημαίνει ότι  προσεγγίζουν το Καστέλι από το Νότο (τουλάχιστον 15 με 20 ναυτικά μίλια  του αεροδρομίου και στο σύνολο 35 με 45 ναυτικά μίλια επιπλέον της  διαδρομής από το σημερινό α/μιο Ηρακλείου). Η διάρκεια των πτήσεων αυξάνεται τουλάχιστον  κατά 10 λεπτά με συνέπεια αύξησης του συνολικού κόστους (με σημερινές τιμές καυσίμων και συντήρησης μεταφράζεται σε 500$ επιβάρυνση κατά πτήση).

Λόγω των ορεινών όγκων, η προσέγγιση των αεροσκαφών θα γίνεται  σε ορεινή περιοχή και χαμηλό ύψος, γεγονός που θα προκαλεί πάντα ιδιαίτερα ενοχλητικές και αναπόφευκτες αναταράξεις.

Η μορφολογία του εδάφους επηρεάζει αρνητικά την προσέγγιση από Βορρά και λαμβάνοντας υπόψη ότι η τελική γωνία καθόδου είναι μεταξύ 2,8 και 3 μοιρών, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα απαιτήσει τεχνικές παρεμβάσεις (μείωση ύψους λόφων στην προέκταση του διαδρόμου κτλ.)

Αναφέρουν ότι δεν κρίνεται λογικό να διατεθούν κονδύλια για την κατασκευή οδικού δικτύου το οποίο ουσιαστικά θα εξυπηρετεί κατά αποκλειστικότητα ένα αεροδρόμιο, όταν ο βόρειος οδικός άξονας του νησιού δεν έχει ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα πολλών τροχαίων ατυχημάτων κάθε χρόνο, και ιδιαίτερα κατά τους μήνες της τουριστικής περιόδου.

 

Και καταλήγουν: «Δεν υπάρχουν παραδείγματα αύξησης των αποστάσεων Λιμένων-Αερολιμένων, τουλάχιστον στην Ευρώπη, αντίθετα γίνονται πάντα προσπάθειες μείωσης των αποστάσεων για να προκύπτουν συνέργειες (άφιξη τουριστών στα αεροδρόμια και άμεση μεταφορά στα κρουαζιερόπλοια και αντίστροφα. Ξεναγήσεις τουριστών σε Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία χωρίς σπατάλη χρόνου για νεκρές διαδρομές, και πολλές άλλες συνέργειες).  

Προτείνεται η άμεση βελτίωση του σημερινού αεροδρομίου και η ανάθεσή του σε σοβαρή εξειδικευμένη εταιρεία, για να προβεί σε αλλαγές (δημιουργία νέων αιθουσών αφίξεων-αναχωρήσεων, συστημάτων ελέγχου αποσκευών, περισσότερων χώρων στάθμευσης αεροσκαφών).

Προτείνεται επίσης η προσθήκη νέου λοξού διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης για τον οποίο έχουν γίνει στο παρελθόν και οι σχετικές μελέτες, λύση που οπωσδήποτε καθιστά το αεροδρόμιο Ηρακλείου πολύ λειτουργικότερο σε όλες τις καιρικές συνθήκες και που το κόστος του δεν θα επιβαρύνει τον Τουρισμό της Κρήτης»

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ