ΕΙΔΑ-ΑΚΟΥΣΑ
Η κατάληψη, το webex και οι αντιδράσεις
Εν μέσω πανδημίας τα προβλήματα μεγεθύνονται στα σχολεία
SHARE:
Κάποιοι είχαν προβλέψει ότι το άνοιγμα των σχολείων εν μέσω έξαρσης του πανδημικού κύματος θα προκαλούσε σωρεία προβλημάτων. Δεν φτάνει μόνο το πλήθος των κρουσμάτων κορωνοϊού που προέκυψαν από τα πρώτα κιόλας 24ωρα της επιστροφής των μαθητών στις τάξεις, ήρθε να προστεθεί και το ζήτημα των μαθητικών κινητοποιήσεων.
Πολλά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο Ηράκλειο, την Κρήτη και γενικότερα την Ελλάδα ολόκληρη, τελούν τις μέρες αυτές υπό κατάληψη με τους μαθητές να διαμαρτύρονται για το πρωτόκολλο του “50%+1” αλλά για τα μέτρα προστασίας της κοινότητας από τον κορωνοϊό.
Αναμφισβήτητα η κατάσταση, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί δημιουργεί πολλά προβλήματα και στους εκπαιδευτικούς, και στους μαθητές αλλά και στις οικογένειες τους που πέρα από τον φόβο της μετάδοσης του ιού μέσα από τον συγχρωτισμό των μαθητών στα σχολεία έχουν να αντιμετωπίσουν και τις ανατροπές στον οικογενειακό προγραμματισμό που φέρνουν οι μαθητικές κινητοποιήσεις.
Σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας, όταν ένα σχολείο τελεί υπό κατάληψη οι μαθητές θα πρέπει να επιστρέφουν στα σπίτια τους και να καλύπτουν μέσω τηλεκπαίδευσης τις ώρες που χάνονται από τις κινητοποιήσεις. Κι εκεί κάπου αρχίζει το αλαλούμ που βιώσαμε την περίοδο της καραντίνας, με το webex, το σύστημα τηλεκπαίδευσης για το οποίο η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων “τράβηξε αυτιά” τον περασμένο Νοέμβριο και στην πολυσέλιδη έκθεσή της διατύπωσε επιπλήξεις στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τη διαχείριση του μεγάλου όγκου προσωπικών δεδομένων μαθητών, όλων των ηλικιών, μέσω της πλατφόρμας της τηλεκπαίδευσης.
Το Cretalive, δέχθηκε σήμερα καταγγελία από διαμαρτυρόμενους γονείς μαθητών στο Καπετανάκειο για τη συνεχιζόμενη κατάληψη αλλά και για τη λειτουργία του webex αφού όπως ανέφεραν υπήρχαν καθηγητές που δεν συνδέθηκαν στην πλατφόρμα και το μάθημα δεν έγινε. Οι καταγγελίες αυτές προκάλεσαν αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα της σχολικής μονάδας. Θα πρέπει, όμως, να σημειωθεί ότι το Cretalive, από την αρχή κιόλας της δημιουργίας του, είναι ένα μέσο που βασίζεται στους αναγνώστες του και επιλέγει να τους δίνει βήμα, ώστε να επισημαίνουν τα “κακώς κείμενα” της καθημερινότητάς τους.
Οι γονείς αγανάκτησαν από μια κατάσταση που ταλαιπωρεί τους ίδιους και τα παιδιά τους από την περασμένη Τρίτη, οπότε και ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις, καθημερινά. Βεβαίως, δεν θέλουμε να παραβλέψουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και οι εκπαιδευτικοί, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
Προφανώς, σε ένα σχολείο που τελεί υπό κατάληψη, η επικοινωνία με τους διδάσκοντες είναι αδύνατη αφού δεν έχουν πρόσβαση στα γραφεία τους.
Είναι κατανοητό επίσης, ότι οι καθηγητές δεν είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση από τα σπίτια τους, και μάλιστα με ένα σύστημα αμφιλεγόμενο που προκαλεί αντιδράσεις. Κατανοητό είναι επίσης πως μπορεί να συντρέχουν πολλοί λόγοι που δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή τους σε μάθημα εξ αποστάσεως.
Είναι επίσης προφανές, ότι τα προβλήματα αυτά δεν καταγράφονται μόνο σε μία σχολική μονάδα, αλλά είναι μία κατάσταση γενικευμένη που αφορά σε όλα τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη. Μια κατάσταση που θα έπρεπε να λάβει σοβαρά υπόψη της η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, καθώς ο τρόπος με τον οποίο επιλέγει να διαχειριστεί την πανδημία, φαίνεται πως αντί να επιλύει προβλήματα προσθέτει περισσότερα.
Επίσης ανάλογη καταγγελία για τις καταλήψεις και τον τρόπο που εκείνες γίνονται είχαμε και για άλλο σχολείο και την οποία δημοσιεύσαμε. Και προφανώς δεν ήταν στις προθέσεις μας ούτε να « τσουβαλιάσουμε» όλους τους εκπαιδευτικούς για μια κατάσταση στην οποία δεν ευθύνονται, αλλά δεν μπορούμε και να αγνοήσουμε την αγωνία και την οργή των γονιών που βλέπουν πως χάνονται εκπαιδευτικές ώρες κι εκείνοι απλώς παρακολουθούν αδύναμοι να παρέμβουν τα όσα συμβαίνουν.