"Βγήκαν μαχαίρια" για το διαγωνισμό στο λιμάνι

Ο διαγωνισμός για την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας , οι καταγγελίες και τα συμφέροντα

Είναι σημεία των καιρών. Πόλεμος έχει ξεσπάσει για το διαγωνισμό στο λιμάνι, πολλά τα συμφέροντα, έχουν βγει ήδη τα ...μαχαίρια! Γι αυτό και ο...πονοκέφαλος που έχουν στο αρμόδιο Υπουργείο και το ΤΑΙΠΕΔ τα "ζητήματα" που έχουν καταγγελθεί στον ανοιχτό διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών ασφάλειας στο λιμάνι του Ηρακλείου. Δεν με ενδιαφέρουν τα συμφέροντα του ενός και του άλλου, ποιος και γιατί θα πάρει το έργο, αλλά φαίνεται πως είναι πολλά τα ανοιχτά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν  και να απαντηθούν σε ένα διαγωνισμό που έχει ήδη κατακυρωθεί!

Στο λιμάνι του Ηρακλείου θεωρούν ότι όλα έχουν γίνει σωστά και πρέπει να προχωρήσουν. Αλλά οι πληροφορίες μου λένε ότι έχουν εντοπιστεί -για την ακρίβεται καταγγέλονται- σοβαρές παραλείψεις στα δικαιολογητικά ,που έχουν κατατεθεί βάσει των οποίων κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός, κι έχουν να κάνουν με δηλώσεις σχετικά με την επάρκεια προσωπικού, μεταχρονολογημένες προσλήψεις και χρήση προσωπικών δεδομένων προσλαμβανομένων χωρίς την προηγούμενη ενημέρωσή και συγκατάθεσή τους!

Συγκεκριμένα μαθαίνω ότι στα δικαιολογητικά της ομάδας εργασίας 83 ατόμων που προβλέπεται στη διακήρυξη του διαγωνισμού κατατέθηκαν πιστοποιητικά για προσωπικό που δεν ανήκε στην εταιρεία κατά την ημερομηνία κατάθεσής τους!

Και πως γίνεται όταν δεν διαθέτεις το προσωπικό να πάρεις πιστοποιητικά του προσωπικού της εταιρείας που για πολλά χρόνια έχει την αποκλειστικότητα της φύλαξης του λιμένα Ηρακλείου χωρίς την ενημέρωση και τη συγκατάθεση κάποιων εργαζομένων; Δεν συνιστά αυτό παραβίαση της νομοθεσίας περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα; Έχουν απαντηθεί όλα αυτά;

Το εντυπωσιακό είναι ότι και η υποβολή σημαντικών δικαιολογητικών της ομάδας έργου έγινε πολύ μετά την λήξη της προθεσμίας που αυτό ως γνωστόν φτάνει μέχρι και την εκπτωση των ενδιαφερομένων.

Και δεν είναι μόνο αυτά. Καταγγέλεται ότι η υποβολή οικονομικής προσφοράς βάσει της οποίας σημαντικό ποσοστό του προσωπικού που θα απασχοληθεί στο έργο πρέπει να είναι κάτω των 25 ετών – άρα και χαμηλότερου κόστους απασχόλησης-, όταν όλο το προσωπικό της κατάστασης που κατατέθηκε είναι ηλικίας άνω των 25 ετών. Αυτό έχει αποτέλεσμα το εργοδοτικό κόστος απασχόλησης να είναι κάτω από την προσφερόμενη τιμή, αντιβαίνοντας τις διατάξεις που ισχύουν για τις συμβάσεις εργολαβίας εταιρειών παροχής  υπηρεσιών φύλαξης με φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.  Σύμφωνα με αυτές, στην οικονομική προσφορά πρέπει να υπολογίζεται το εύλογο ποσοστό του κόστους παροχής των υπηρεσιών και του κέρδους του εργολάβου το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση όχι μόνο δεν υπάρχει, αλλά δεν καλύπτει ούτε το εργατικό κόστος και καθιστά την ανάληψη του έργου ζημιογόνο! Αντίστοιχες προσφορές έχουν κατατεθεί και σε άλλους διαγωνισμούς οικονομική προσφορά που υπολείπεται του εργοδοτικού κόστους (τιμή dumping), όπως πρόσφατα στον Οργανισμό Λιμένα Βόλου.

(Παραβλέπω δε το γεγονός ότι ορισμένοι...κακεντρεχείς έβλεπαν πίσω και σχέση με άλλο μειοδότη του διαγωνισμού, ο οποίος είναι υπεργολάβος της σε έργα φύλαξης και έργα του ερευνώνται γενικώς... Ο ένας δεν ενδιαφερόταν για λιμάνια, ο άλλος έκανε δουλειές- τι γίνεται βρε παιδιά;)

Δεν ξέρω τι θα γίνει τελικά. Αλλά όλα αυτά -και ορισμένα δημοσιεύματα- έχουν δημιουργήσει ένα περίεργο κλίμα και κάποιοι φέρονται να εισηγούνται ματαίωση του διαγωνισμού- κάτι που δεν το στηρίζουν βέβαια στελέχη του ΟΛΗ που θεωρούν ότι έχουν κάνει τα πάντα σωστά. Παράλληλα έχουν πάρει απαντήσεις για τον διαγωνισμό από μεγάλο δικηγορικό γραφείο και έχουν το πράσινο φως να προχωρήσουν. Τι λέει η άλλη πλευρά; Πως έχουν σταλεί σε δικηγορικό γραφείο υπομνήματα που έχουν κατατεθεί από συμμετέχουσες στο διαγωνισμό εταιρείες ,αλλά χωρίς την οικονομική προσφορά της μειοδότριας εταιρείας και χωρίς τον φάκελο με τα δικαιολογητικά της ομάδας εργασίας 83 ατόμων που προβλέπονται στη διακήρυξη, από τα οποία αποδεικνύεται ότι η τιμή της δεν καλύπτει το εργοδοτικό κόστος για το προσωπικό που θα απασχοληθεί στο έργο. Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω του ποσού του διαγωνισμού (900.000€) και των μεταβατικών διατάξεων του ν. 4412/2016 δεν υπάρχει δυνατότητα χρήσης ένδικων μέσων από τις υπόλοιπες συμμετέχουσες εταιρείες.

Τόσο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όσο και το ΤΑΙΠΕΔ έχουν ενημερωθεί για τα  ζητήματα ενώ δεν έχει γίνει γνωστή η θέση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων η οποία δίνει τις κατευθύνσεις για την σύνταξη των προκηρύξεων των διαγωνισμών δημοσίων συμβάσεων. Για να δούμε που θα καταλήξει αυτή η υπόθεση γιατί...τεστάρονται πολλά σε αυτή την ιστορία!

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ