Τι απαντά ο λυκειάρχης Επισκοπής για το θέμα που αναστάτωσε το σχολείο

"Είναι ζωτική η ανάγκη το σχολείο να μην απαρνηθεί αυτή την καθοδηγητική – παρεμβατική του αποστολή"

Την δική του απάντηση σχετικά με το περιστατικό που αναστάτωσε το Λύκειο Επισκοπής δίνει από την πλευρά του ο διευθυντής του σχολείου Δημήτρης Μαγκαφουράκης. 

Όπως τονίζει ο ίδιος στην απάντηση του " Επειδή πέρα από την «προληπτική αγωγή», που είναι διαρκές μέλημα μας, οφείλουμε ν΄ αναλάβουμε, όποτε χρειάζεται, την επώδυνη διαδικασία της κατασταλτικής διαχείρισης και του  σωφρονισμού  των μαθητών μας , είχαμε χρέος στα πλαίσια της προβλεπόμενης εκπαιδευτικής νομοθεσίας  να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα που προέκυψε. "

Αναλυτικά η απάντηση : 

     H ανάρμοστη συμπεριφορά κάποιων μαθητών της Α τάξης του σχολείου μας (τοποθέτησαν στοχευμένα κόλλα στο κάθισμα καθηγήτριας τους) υπήρξε για τους καθηγητές του σχολείου μία οδυνηρή έκπληξη, καθώς αυτή συνιστούσε σημαντική εκδήλωση παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών μας  και μια σοβαρή παραφωνία στη λειτουργία  ενός σχολείου που δικαιούται να είναι υπερήφανο για τις διακρίσεις των μαθητών του σε κάθε επίπεδο τα τελευταία χρόνια.
      Επειδή πέρα από την «προληπτική αγωγή», που είναι διαρκές μέλημα μας, οφείλουμε ν΄ αναλάβουμε, όποτε χρειάζεται, την επώδυνη διαδικασία της κατασταλτικής διαχείρισης και του  σωφρονισμού  των μαθητών μας , είχαμε χρέος στα πλαίσια της προβλεπόμενης εκπαιδευτικής νομοθεσίας  να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα που προέκυψε. Άλλωστε η απαξίωση του γεγονότος, η άφεση αμαρτιών και η αποφυγή της διαχείρισης του θα συνιστούσε ανευθυνότητα από μέρους των εκπαιδευτικών , αποδοχή της απορρύθμισης του σχολείου και θα εγκυμονούσε τον κίνδυνο της υποτροπής για τους μαθητές.

 Στην προσπάθεια ανίχνευσης και εντοπισμού των παραγόντων που προκάλεσαν αυτή τη συμπεριφορά κλήθηκε η πρόεδρος του 5/λούς συμβουλίου του τμήματος ,  για να διατυπώσει τη γνώμη της για το συμβάν.  Eξέφρασε τα παράπονα που έχουν ορισμένα παιδιά της τάξης για τη συμπεριφορά της συναδέλφου, (που δεν συμμερίζονται οι μαθητές των άλλων τμημάτων που διδάσκει η συγκεκριμένη καθηγήτρια),  και από τη μεριά της η καθηγήτρια τοποθετήθηκε στην κριτική που της έγινε. Ακολούθησαν κάποιες  διευκρινιστικές ερωτήσεις στη μαθήτρια από τους εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια εκείνη αποχώρησε. Όλη αυτή η διαδικασία έγινε με παιδαγωγική διακριτικότητα, χωρίς ψυχολογική πίεση και απόλυτο σεβασμό στην προσωπικότητα της προέδρου του τμήματος.  Άλλωστε το γεγονός ότι ο Σύλλογος των καθηγητών της έδωσε τη δυνατότητα να παρουσιάσει τη θέση της αποδεικνύει το βαθμό σεβασμού στην άποψη των μαθητών και  ευρύτερα το πλαίσιο  δημοκρατικής λειτουργίας που χαρακτηρίζει το σχολείο μας.

     Στη συνέχεια κλήθηκαν ατομικά όλα τα παιδιά του τμήματος με προφανή σκοπό  να κατανοήσουν ότι η ενέργεια τους αποτελεί κατάφορη προσβολή στο πρόσωπο της καθηγήτριας τους , έλλειψη σεβασμού  , επιθετική –ταραχοποιό συμπεριφορά και πράξη ατομικά αυτοκαταστροφική και κοινωνικά επιβλαβή ,καθώς  συνιστά αυτοδικία Ήταν εμφανής η πρόθεση μας να τα πείσουμε ν΄ αναλάβει  το καθένα την ευθύνη που του αναλογεί επιδεικνύοντας σύνεση και υπευθυνότητα ,να αναθεωρήσουν τη στάση τους και να δηλώσουν τη μεταμέλεια  τους.
 
   Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η ευπρέπεια και ο σεβασμός του συνανθρώπου μας είναι απαράβατες αξίες, ότι τις αντιπαραθέσεις με όσους συνυπάρχουμε τις διαχειριζόμαστε με ηθικά, νόμιμα  και πολιτισμένα μέσα και  ότι η αντίληψη «όλοι μαζί το κάναμε» είναι άκριτη αποδοχή συνενοχής που αντικρούει την ατομική συνείδηση , ευθύνη και εντιμότητα.

     Η διαχείριση του δυσάρεστου συμβάντος που έγινε στο Λύκειο μας επιβεβαίωσε την πεποίθηση μου  ότι παράλληλα με  την κατανόηση  και την επιεική στάση απέναντι στην παρορμητικότητα, στην τάση για αντίδραση και στην εκρηκτικότητα της εφηβείας,  το σχολείο οφείλει να αρθρώνει σοβαρό τεκμηριωμένο λόγο για να μπορεί να παραμερίσει στη συνείδηση των μαθητών του νοσηρές και παρακμιακές αξίες που συναντούν και στον κοινωνικό τους περίγυρο  προβάλλοντας αντίστοιχα άλλες που αποτελούν ασφαλές υπόστρωμα για την επικράτηση υγιών  ανθρώπινων σχέσεων.
   Είναι ζωτική η ανάγκη το σχολείο να μην απαρνηθεί αυτή την καθοδηγητική – παρεμβατική του αποστολή ,να την υπηρετήσει με ευλάβεια, για να παραμείνει ζωντανή η ελπίδα ότι τα παιδιά που φιλοξενεί κάθε μέρα θα είναι αυτοί που θα βρουν τη δυνατότητα ν΄ ανατρέψουν το ζοφερό κλίμα του καιρού μας, για τη δημιουργία του οποίου είναι τα μόνα που δεν έχουν ευθύνη.


Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ