ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τέσσερις στους δέκα καταναλωτές θα ψωνίζουν online και μετά την πανδημία
Capgemini Research: Σταθεροποιείται η προτίμηση των καταναλωτών για διαδικτυακές αγορές
SHARE:
Το ψηφιακό κανάλι αγορών θα συνεχίσουν να προτιμούν οι καταναλωτές ανά τον κόσμο, ακόμη και μετά από το πέρας της πανδημίας. Για την ακρίβεια, το 38% των e-shoppers, παγκοσμίως, απαντά ότι θα εξακολουθήσει να ψωνίζει online και μετά από την πανδημική κρίση.
Το 2020 και πριν από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης, το ποσοστό των πολιτών που έκαναν μέσω Διαδικτύου τις αγορές τους, διαμορφωνόταν στο 25%. Τον Απρίλιο του 2020, το ποσοστό αυτό, υπό το βάρος των νέων δεδομένων που δημιούργησε ο COVID-19, εκτοξεύθηκε στο 33%.
Τον Νοέμβριο του ίδιου έτους σκαρφάλωσε στο 41% - το υψηλότερο επίπεδο - ενώ έναν χρόνο μετά, τον Νοέμβριο του 2021, με τη σταδιακή αποκατάσταση της κανονικότητας έπεσε στο 38%. Στα επίπεδα αυτά, σύμφωνα με έρευνα μεταξύ 10.000 καταναλωτών, που διενήργησε το Capgemini Research Institute, θα παραμείνει και μετά από την πανδημία.
“Μακροπρόθεσμα, οι καταναλωτές αναμένεται να διατηρήσουν αυτό το επίπεδο διαδικτυακών αλληλεπιδράσεων, με το 38% των πολιτών να δηλώνει ότι αναμένει να έχει σημαντικές αλληλεπιδράσεις με διαδικτυακά κανάλια μετά την πανδημία”, αναφέρει η σχετική έρευνα.
Πιο φανατικοί e-shoppers αποδεικνύονται τα νοικοκυριά με παιδιά, που έχουν σθεναρή προτίμηση στις διαδικτυακές αγορές (49%) απ’ ό,τι οι αγοραστές χωρίς παιδιά (33%). Στο μεταξύ, όσον αφορά την ηλικία, οι καταναλωτές που ανήκουν στη γενιά των Millennial - οι ηλικίες 25-40 ετών - έχουν τη μεγαλύτερη προτίμηση στις online αγορές (51%), ενώ οι Boomers είναι αυτοί που δίνουν την πιο “διστακτική” ψήφο εμπιστοσύνης στο online κανάλι (24%).
Ακόμη και στα είδη παντοπωλείου
Σύμφωνα με την έρευνα, το ψηφιακό κανάλι αγορών έχει αρχίσει να γίνεται δημοφιλές - μετά την πανδημία - ακόμη και για κατηγορίες αγορών, οι οποίες παραδοσιακά γίνονται στα φυσικά καταστήματα. Για παράδειγμα, στην κατηγορία των ειδών παντοπωλείου, το 57% των αγοραστών απαντά ότι κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών από το φυσικό κατάστημα και συμπληρώνει με μικρές ηλεκτρονικές παραγγελίες.
Εναλλακτικά, απαντούν ότι αγοράζουν είδη παντοπωλείου ή μεγάλα και ογκώδη είδη οικιακής χρήσης στο Διαδίκτυο και φρέσκα προϊόντα από το φυσικό κατάστημα.
Η έρευνα μελέτησε και το ύψος των δαπανών, που πραγματοποιούν πλέον οι καταναλωτές online. Πάνω από τους μισούς αγοραστές ειδών παντοπωλείου (53%) απαντούν ότι ξοδεύουν περισσότερα σε είδη παντοπωλείου στο Διαδίκτυο με παράδοση κατ' οίκον.
Επίσης, περίπου το ένα τρίτο ξοδεύει περισσότερα στο Διαδίκτυο με παραλαβή από το κατάστημα απ’ ό,τι πριν από την πανδημία. Μόλις το 18% των αγοραστών ειδών παντοπωλείου απαντά το ίδιο για τις αγορές στο φυσικό κατάστημα.