Νότια Αφρική: Είναι... μακριά αλλά ιδανική για επενδύσεις και εξαγωγές

Newsroom
Newsroom

Οι τομείς με ενδιαφέρον

γω της υψηλής ποιότητάς τους, τα ελληνικά τρόφιμα είναι και υψηλού κόστους για τον μέσο Νοτιοαφρικανό καταναλωτή. Όμως η ύπαρξη σημαντικού αριθμού ομογενών (περίπου 30.000 – 35.000 άτομα στην ευρύτερη περιοχή του Johannesburg και περίπου 45.000 σε όλη τη Νότια Αφρική), αποτελεί ευοίωνο παράγοντα στη προσπάθεια αύξησης των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων.

Επιπλέον, μεγάλος αριθμός ομογενών επιχειρηματιών δραστηριοποιείται στο χώρο της εστίασης, ξενοδοχείων και ιδιόκτητων καναλιών διανομής (super markets). Αυτά επισημαίνονται μεταξύ άλλων σε έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Γιοχάνεσμπουργκ της Ελληνικής Πρεσβείας στην Πραιτόρια.

Η…παρεξήγηση

Ειδικότερα υπογραμμίζεται πως «ίσως να φαίνεται πως η Νότια Αφρική βρίσκεται πολύ μακριά για την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα, κάτι όμως που αποτελεί μάλλον παρεξήγηση, αφού αυτό αφορά μόνο γεωγραφική απόσταση», λαμβάνοντας υπόψιν:

  • την παρουσία δέκα διμερών επιχειρηματικών επιμελητηρίων άλλων χωρών της ΕΕ, τις περίπου 2.000 εγκατεστημένες επιχειρήσεις, συμφερόντων ΕΕ στη χώρα (οι οποίες απασχολούν περίπου 300.000 εργαζομένους)
  • το γεγονός ότι οι άμεσες επενδύσεις εκ μέρους της ΕΕ στη Νότια Αφρική αντιστοιχούν στο 75% του συνόλου των ξένων επενδύσεων στη χώρα
  • τον μεγάλο αριθμό ελληνικής επιχειρηματικής ομογένειας

Δίκτυα διανομής

Τα δίκτυα διανομής στην Νότια Αφρική χαρακτηρίζονται από λίγες μεγάλες αλυσίδες super markets, οι οποίες υποστηρίχθηκαν από την γρήγορη ανάπτυξη της μεσαίας τάξης τα τελευταία 30 έτη, αναπτύσσοντας καθετοποιημένο και συγκεντρωτικό σύστημα διανομής, με χρήση τεχνολογιών logistics.

Εξαιτίας του υψηλού βαθμού ωριμότητας του κλάδου στα μεγάλα αστικά κέντρα, ο οποίος ενέχει έντονο βαθμό ανταγωνισμού, σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση της καταναλωτικής δαπάνης την τελευταία τριετία, οι μεγάλες αλυσίδες super markets στρέφονται πλέον προς την περιφέρεια, όπου αντιμετωπίζουν, όμως, ελλιπείς υποδομές και αδυναμία εξεύρεσης κατάλληλου εργατικού δυναμικού. Στην σχετική έκθεση επισημαίνεται ο σημαντικός ρόλος των μεγάλων νοτιοαφρικανικών αλυσίδων super markets σε πολλές άλλες αφρικανικές χώρες.

Συμμετοχή σε εκθέσεις

Η συμμετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων σε Εμπορικές Εκθέσεις της Νότιας Αφρικής αποτελεί σημαντική δράση εξωστρέφειας, λαμβάνοντας υπόψιν την έντονη ανάγκη γνωριμίας με την αγορά της Νότιας Αφρικής.

Προσοχή στις συναλλαγές

Σύμφωνα με την έκθεση, οι ελληνικές επιχειρήσεις οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές στις συναλλαγές τους με νοτιοαφρικανικές εταιρείες καθώς ελλοχεύουν κίνδυνοι εξαπάτησης (πχ. ηλεκτρονικές παραγγελίες, αποστολή εμβασμάτων χωρίς εξασφαλίσεις κλπ.). Ο έλεγχος φερεγγυότητας της νοτιοαφρικανικής εταιρείας καθίσταται ιδιαίτερα σημαντικός, πριν τη διενέργεια της συναλλαγής, προκειμένου να αποφευχθούν δυσάρεστες καταστάσεις.


Πηγή: imerisia.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ