"Έπεσαν" οι υπογραφές για τον δρόμο «Χερσόνησος - Νεάπολη»

Newsroom
Newsroom

Παρουσία του πρωθυπουργού.

Ένα σημαντικό έργο για την Κρήτη, που αφορά στον ΒΟΑΚ βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης.

Την Κυριακή, υπογράφηκε, παρουσία του πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, η σύμβαση «Χερσόνησος - Νεάπολη του ΒΟΑΚ». Η υπογραφή έγινε στο Αίθριο του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου στο Ηράκλειο, όπου έφτασε ο πρωθυπουργός λίγο πριν τη 1.30 το μεσημέρι.

υποψήφιοι

 

«Σήμερα είναι μία ακόμα σημαντική μέρα για την Κρήτη μας. Αυτό καθώς υπογράφουμε τη σύμβαση της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για ένα σημαντικό κομμάτι του Βόρειου Οδικού Άξονα, μήκους 22,4 χιλιομέτρων. Ένα από τα τρία μεγάλα έργα, τα οποία συναποτελούν την πρωτοβουλία την οποία έχει αναλάβει η κυβέρνησή μας, επιτέλους η Κρήτη να αποκτήσει τον Βόρειο Οδικό Άξονα που της αξίζει», τόνισε ο Πρωθυπουργός.

Δουλέψαμε πολύ ώστε η Κρήτη να αποκτήσει επιτέλους έναν υπερσύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο

«Θυμάστε όταν είχαμε κάνει τη σχετική παρουσίαση στα Χανιά, είχαμε μιλήσει αναλυτικά τότε για τις μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες είχαμε κληρονομήσει από το παρελθόν. Για το πώς όσοι μιλούσαν για τον ΒΟΑΚ εκ μέρους της προηγούμενης κυβέρνησης ουσιαστικά -και θα το πω απλά όπως το αισθάνομαι- “κορόιδευαν” τους συντοπίτες μας, τους Κρητικούς, καθώς δεν υπήρχε ούτε μελετητική ωριμότητα, ούτε χρηματοδότηση, ούτε καν ενιαία χάραξη, για να μπορούμε να μιλάμε για έναν ενιαίο αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα εκτείνεται από τη μία άκρη της Κρήτης στην άλλη.

Δουλέψαμε πάρα πολύ και με τη δική μου επίβλεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία με την Περιφέρεια. Ήμασταν εναρμονισμένοι και ευθυγραμμισμένοι στη μεγάλη εικόνα. Και ποια είναι η μεγάλη εικόνα; Ότι η Κρήτη πρέπει επιτέλους να αποκτήσει έναν υπερσύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα εκτείνεται από τη Σητεία μέχρι το Καστέλι. Και αυτό να γίνει όσο το δυνατόν πιο σύντομα, με εξασφαλισμένους πόρους από τον εθνικό προϋπολογισμό αλλά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Για τη σημασία του ΒΟΑΚ, δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Προφανώς έχει ένα τεράστιο αναπτυξιακό αποτύπωμα και για την εξυπηρέτηση του τουρισμού αλλά και για την δυνατότητα μείωσης του κόστους συνολικά μεταφορών και παραγωγής. 

Όμως, το μεγαλύτερο κόστος δυστυχώς -και έχω μιλήσει πολλές φορές για αυτό- είναι το κόστος των ανθρώπινων ζωών που χάνονται άδικα σε δρόμους οι οποίοι δεν αξίζουν στο νησί μας, που έρχονται από τον προηγούμενο αιώνα», σημείωσε ο Πρωθυπουργός.

Οι σεισμικές έρευνες για φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης έχουν ολοκληρωθεί και περιμένουμε τα αποτελέσματα

«Η δική μας η κυβέρνηση είναι αυτή που δρομολόγησε για πρώτη φορά σοβαρές, ουσιαστικές σεισμικές έρευνες νοτιοδυτικά της Κρήτης, οι οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αυτή τη στιγμή τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί εξετάζονται από την εταιρεία η οποία έχει εμπλακεί σε αυτή τη διαδικασία, ώστε να γνωρίζουμε πια με βεβαιότητα αν υπάρχουν υδρογονάνθρακες, φυσικό αέριο νοτιοδυτικά της Κρήτης. Και, εφόσον υπάρχουν, να εκκινήσουμε τάχιστα τη διαδικασία. ώστε ενδεχομένως και το 2026 να μπορούμε να έχουμε τις πρώτες εξορύξεις φυσικού αερίου πια εντός ελληνικής και εθνικής κυριαρχίας, ζώνης ελληνικής κυριαρχίας, για να μπορούμε με αυτό τον τρόπο να ενισχύσουμε την θέση της πατρίδας μας ως ενεργειακού κόμβου για ολόκληρη την Ευρώπη», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ένα μεγάλο έργο που γίνεται πραγματικότητα

Το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, μήκους περίπου 22,5 χιλιομέτρων, είναι το δεύτερο μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ που εισέρχεται σε φάση κατασκευής, καθώς ήδη εκτελούνται εργασίες μεταξύ της Νεάπολης και του Αγίου Νικολάου.

Παράλληλα με τα έργα για τον νέο άξονα, υλοποιούνται ή έχουν δρομολογηθεί σειρά βελτιωτικών έργων για την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων στον υφιστάμενο δρόμο.

Το νέο τμήμα, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει πέντε ανισόπεδους κόμβους και επτά σήραγγες, αναμένεται να ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τεσσάρων ετών.

Στην τελική ανάπτυξή του ο νέος αυτοκινητόδρομος, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα συνδέει το ανατολικό με το δυτικό άκρο της Κρήτης, βελτιώνοντας ριζικά την οδική ασφάλεια, επιτρέποντας την ταχύτερη μετακίνηση πολιτών και μεταφορά εμπορευμάτων και τονώνοντας την αναπτυξιακή δυναμική ολόκληρου του νησιού.

Μητσοτάκης βημα

«Το 2019 παραλάβαμε μία μολυβιά στον χάρτη, ένα σχέδιο χωρίς ενιαία χάραξη και -πάνω και πρώτα απ’ όλα- χωρίς συγκεκριμένο πλάνο χρηματοδότησης. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, το έργο πλέον έχει πάρει “σάρκα και οστά”. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει διασφαλίσει την ενιαία χάραξη σε όλο το μήκος του έργου, που εκτείνεται περίπου από τη μία άκρη στην άλλη, κοντά στα 300 χιλιόμετρα. Όπως και το σημαντικότερο: έχει διασφαλίσει τη χρηματοδότηση του και από το ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης», σημείωσε στην τοποθέτησή του ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.

Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο κ. Αρναουτάκης, ο οποίος ευχαρίστησε, από τη μεριά του, τον υφυπουργό, ανέφερε πως εντάσεις υπήρχαν, όμως, ο βασικός στόχος ήταν η ολοκλήρωση του έργου.

Αναλυτικά, είπε τα εξής:

«Θα ήθελα να εκφράσω εκ μέρους της περιφέρειας Κρήτης την ικανοποίηση για την σημερινή υπογραφή, γιατί το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης προχωρεί. Προχωρεί μέσα από τη συνεργασία, τη συνέργεια και τη συμπόρευση που είχαμε με το Υπουργείο Υποδομών και θα ήθελα και εγώ από την πλευρά μου να ευχαριστήσω το Γιώργο Καραγιάννη γιατί υπήρχαν περίοδοι που είχαμε τις εντάσεις, όμως ένας ήταν ο στόχος να γίνει αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο. 

Πάντα με θετική πρόθεση. Θέλαμε να μπορούμε να σε συμβάλλουμε κι εμείς θετικά ακούγοντας όμως τη φωνή των πολιτών, τη φωνή των δημάρχων όλης της Κρήτης για να μπορούμε να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα. 

Εύχομαι, Σύντομα να υπογραφεί και η υπόλοιπη σύμβαση παραχώρησης και εμείς από την πλευρά τη δική μας θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για τα επιμέρους προβλήματα που υπάρχουν με τις απαλλοτριώσεις και θα συμβάλουμε και εμείς, να προχωρήσουν όσο το δυνατόν συντομότερα. Να μπορούμε να δούμε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο, πρώτα για τους κρητικούς και για τους επισκέπτες. Εάν τα  συνδυάσουμε μαζί με το αεροδρόμιο του Καστελίου, μαζί με τις υπόλοιπες υποδομές που γίνονται στο νησί, μαζί όμως και με την ενεργειακή ασφάλεια του νησιού με το μικρό και μεγάλο καλώδιο, η Κρήτη της επόμενης δεκαετίας θα είναι μια άλλη Κρήτη. 

Η Κρήτη, η οποία θα είναι ζηλευτή όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για τη Μεσόγειο και για όλη την Ευρώπη. Καλή επιτυχία». 

Λαμπρινός βοακ

Στην υπογραφής της σύμβασης παρευρέθηκε το μεσημέρι της Κυριακής 23 Απριλίου ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός, συνοδευόμενος από τον Αντιδήμαρχο Πολεοδομίας Γιώργο Καραντινό. Παρευρέθηκε  επίσης ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού Γιώργος Σισαμάκης. 
O Δήμαρχος δήλωσε σχετικά:  «Ο ΒΟΑΚ είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο το οποίο η Κρήτη έχει απόλυτη ανάγκη. Χαιρετίζουμε ως θετικό το γεγονός της υπογραφής της σύμβασης για το τμήμα Χερσονήσου – Νεάπολης ωστόσο πρέπει και να επαναλάβουμε και το αίτημα του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας του Ηρακλείου για επαναχάραξη του τμήματος που περνάει από την πόλη μας κατά τρόπον ώστε να μην την διχοτομεί». 
 

 

 

Αρναουτάκης

 

 

Βοακ

 

υπογραφές βοακ

 

Στο σημείο βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ναυτιλίας, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός Αθλητισμού, κ. Λευτέρης Αυγενάκης, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο περιφερειάρχης Κρήτης, κ. Σταύρος Αρναουτάκης, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κρήτης, κ. Γιάννης Κουράκης, ο βουλευτής της ΝΔ, κ. Μάξιμος Σενετάκης, δήμαρχοι της Κρήτης καθώς και υποψήφιοι βουλευτές της ΝΔ.

βοακ

Αυγενάκης

υπογραφές βοακ

Ο Κ. Μητσοτάκης, το Σάββατο, ξεκίνησε την προεκλογική κούρσα από την Κρήτη και τα Χανιά ενώ από το Ρέθυμνο εξαπέλυσε βολές κατά του ΣΥΡΙΖΑ.

υπογραφές βοακ

Καραγιάννης

Μετά από την υπογραφή της σύμβασης, ο πρωθυπουργός μαζί με τον υφυπουργό Αθλητισμού, κ. Λευτέρη Αυγενάκη, θα παρακολουθήσουν αγώνα σε δομή της πόλης.

Καρκανάκης

βοακ

Δείτε επίσης:

Κυριάκος Μητσοτάκης από Ρέθυμνο: Ο Αλέξης Τσίπρας στρώνει από τώρα το χαλί για την ήττα του

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη.
 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ