ΚΡΗΤΗ
«Μαθητές του 10ου ΓΕΛ Ηρακλείου «υιοθέτησαν» το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου».
Τα τμήματα Α1 και Α2 του σχολείου έγιναν «ανάδοχοι» του θεάτρου στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος
SHARE:
Ένα διαφορετικό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε για πρώτη φορά φέτος στο 10ο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου (περιοχή των Δειλινών), που αφορούσε το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Συγκεκριμένα 25 μαθητές από την Α΄ τάξη και με συντονιστές τους εκπαιδευτικούς Μπετεινάκη Μαρίνα (φιλόλογο), Ψυλλάκη Χρυσούλα (καθηγήτρια Αγγλικής φιλολογίας) και Μαρκάκη Βύρωνα (οικονομολόγο), ανέλαβαν να γίνουν «ανάδοχοι» του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων, Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα»., η οποία σχεδιάστηκε από το «Διάζωμα» , την κίνηση πολιτών για την ανάδειξη των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης, την εξεύρεση πόρων για την αποκατάστασή τους και την ένταξή τους στην καθημερινότητά μας, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.
Η παραπάνω δράση ξεκίνησε με την επιλογή του συγκεκριμένου θεάτρου από τους μαθητές, το οποίο συγκαταλέγεται στα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομίας της Unesco. Στη συνέχεια οι μαθητές εκπόνησαν ομαδικές εργασίες για την ιστορία του θεάτρου, την αρχιτεκτονική του, την ένταξή του στο Ασκληπιείο της Επιδαύρου και για το φεστιβάλ Επιδαύρου. ‘Επειτα τις παρουσίασαν στην τάξη και δημιούργησαν και έναν τουριστικό οδηγό για την Επίδαυρο στην Αγγλική γλώσσα.
Η δράση ολοκληρώθηκε με την εκπαιδευτική εκδρομή που πραγματοποιήθηκε στην Επίδαυρο στις 2-4-2017, όπου οι μαθητές ανέλαβαν το ρόλο του ξεναγού και αισθάνθηκαν την ιερότητα του χώρου με έναν ιδιαίτερα βιωματικό τρόπο. Παράλληλα εκτίμησαν την αξία του αρχαιολογικού χώρου και βιντεοσκόπησαν την ξενάγηση, υλικό που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Διαζώματος, ενώ τέλος κατέθεσαν και ένα συμβολικό ποσό στον «κουμπαρά» που έχει ανοιχτεί για την αποκατάσταση του θεάτρου, σύμφωνα πάντα με τη δράση και τους σκοπούς αυτής της κίνησης πολιτών.
Η παρουσίαση όλου του εκπαιδευτικού προγράμματος έγινε στο χώρο του σχολείου στις 3-5-2017,όπου έγινε και η απονομή των επαίνων στους μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στη δράση.
Γνωρίζοντας λοιπόν σαν εκπαιδευτικοί την αξία της βιωματικής μάθησης, που συνίσταται στην οικειοποίηση της γνώσης μέσω της εμπειρίας, θεωρούμε ότι τέτοιου είδους δράσεις πρέπει να αναδεικνύονται, ιδιαίτερα σήμερα που με τις δυσάρεστες καταστάσεις που βιώνουμε καθημερινά, έχει πάψει δυστυχώς να αποτελεί προτεραιότητα στη ζωή μας το αγαθό του πολιτισμού. Γιατί μόνο μέσα από τέτοιες βιωματικές πρωτοβουλίες εκπαιδεύονται οι συνειδητοί αποδέκτες της πολιτισμικής μας κληρονομιάς.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες αξίζουν οι μαθητές για την ενεργό συμμετοχή τους, που μέσα από τις δράσεις τους έγιναν πραγματικοί «ανάδοχοι» του θεάτρου της Επιδαύρου, οι άνθρωποι του θεάτρου και του μουσείου της Επιδαύρου για τη θερμή τους υποδοχή, η Εφορία Αρχαιοτήτων Νομού Αργολίδας, η κ. Μπελογάννη και οι συνεργάτες της από το «Διάζωμα» για την ανταπόκρισή τους, καθώς και οι συνάδελφοι καθηγητές που με άμεσο ή έμμεσο τρόπο στήριξαν το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα.